×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشکلات توزیع کالاهای اساسی در خوزستان باید اصلاح شود

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه کشتار، تولید و توزیع مرغ در استان خوزستان روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم زیرا کمبود مرغ به شدت در بازار احساس می‌شد و قیمت نیز نوسان داشت.

وی افزود: اکنون با تلاش‌های انجام‌شده، مرغ از منابع مختلفی برای استان خوزستان در حال تامین است.

استاندار خوزستان گفت: حواله ۷۰۰ تن مرغ منجمد برای خوزستان دریافت شده است تا این میزان به ذخیره مرغ استان افزوده شود. از این میزان، تاکنون حدود ۵۰۰ تن به استان خوزستان حمل شده و ۲۰۰ تن دیگر نیز در روزهای آینده حمل خواهد شد و قرار است یک هزار تن نیز از واردات مرغ به خوزستان سهمیه داده شود.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، استان‌های مختلفی را موظف کرده است که مازاد تولید خود را به خوزستان بدهند و سهمیه خوزستان را افزایش دهند. اکنون وضعیت توزیع به شکلی است که بازار مرغ در خوزستان به آرامش رسیده است و امیدواریم روند توزیع مرغ همچنان بهتر شود.

وی با اشاره به وضعیت برنج، روغن و شکر در خوزستان افزود: ظرفیت خوبی در ذخایر برنج، روغن و شکر در خوزستان داریم و کارخانه‌های تولیدی به ویژه در زمینه روغن و شکر همراهی بسیار خوبی دارند. این کالاها به وفور در استان خوزستان وجود دارد و اگر در روند توزیع آن‌ها مشکلاتی هست، باید این مشکلات اصلاح شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به روند خرید گندم و کلزا در خوزستان تصریح کرد: امسال از ابتدای برداشت گندم تاکنون در خوزستان حدود ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است. تاکنون حدود ۹۲ هزار تن کلزا و ۲ هزار و ۳۵۰ تن چغندر قند نیز برداشت شده است که این اعداد، نشان‌دهنده سالی خوب برای استان خوزستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.