×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خطر اوج‌گیری مجدد بیماری در خوزستان

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در روزهای اخیر مقداری از موارد بیماری و بستری‌ها کاسته شده است اما در تجمعات عزدارای که مرتبا در گوشه و کنار استان برگزار می‌شود و در دورهمی‌های خانوادگی یا تردد بین شهری، همچنان انتقال بیماری وجود دارد و در صورت عدم توجه به پروتکل‌ها، خطر اوج گرفتن مجدد بیماری وجود دارد.

وی افزود: ۵۷ درصد موارد انتقال بیماری، در دورهمی‌های خانوادگی و درون خانواده، ۱۲ درصد در ترددهای بین شهری در تاکسی و اتوبوس و ۱۰ درصد در اماکن تجاری و مراکز خرید و فروش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از برگشت پیک بیماری، اجتناب از حضور در تجمعات، ماندن در خانه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری است.

وی بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون افراد پر خطر طبق فازبندی، انجام شده و به تدریج پوشش واکسیناسیون در حال افزایش است. تاکنون ۴۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: امیدواریم با ورود واکسن بیشتر به کشور و وارد شدن واکسن‌های ایرانی به چرخه واکسیناسیون، افراد بیشتری علیه این بیماری ایمن شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.