×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توسعه صادرات از مرزهای خوزستان نیازمند توجه بیشتر است

شهلا عموری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در استانداری خوزستان اظهارداشت: علاوه بر اینکه زیرساخت‌های صادراتی کالا در مرزهای استان نیازمند توجه هستند، باید هماهنگی بهتری در بین متولیان این حوزه ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خوزستان یادآورشد: توقیف کالاهای صادراتی به گمان قاچاق، در صورتی که تشریفات گمرکی آنها طی شده است؛ همواره عاملی برای مانع تولید و توسعه تجارت خارجی در استان محسوب می‌شود.

وی بیان‌داشت: بخش خصوصی به هیچ‌وجه مخالف اجرای قانون نبوده و نیست اما انتظار می‌رود که از ایجاد موانع برای توسعه صادرات نیز جلوگیری شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان از صادرات به‌عنوان پشتوانه تولید نام‌برد و گفت: برای تحقق این امر، تجار تلاش‌های زیادی به منظور حضور در بازارهای هدف انجام می‌دهند و نباید اجازه داد که برخی از این ناهماهنگی‌ها مانند توقیف کالا به ظن قاچاق برای ورود ارز به داخل کشور مانع ایجاد کند.

عموری بیان‌داشت: روزانه موارد متعددی از مشکلات پیش آمده در مرزها به اتاق بازرگانی گزارش می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

مرزهای تجاری و مسافری چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهرماه همان سال برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات  به صورت رسمی بازگشایی شدند.

مرزهای مسافری چذابه و شلمچه از سال ۱۳۹۲برای عزیمت کاروان های زیارتی اربعین به مدت یک ماه به صورت ویژه باز هستند تا زائران بتوانند با شرایط آسانی در کنگره بین المللی اربعین در کربلای معلا حضور یابند.

تنها اربعین پارسال به علت پیامدها و مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا ، عزیمت زائران اربعین به شهرهای مقدس عراق ممنوع شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.