×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
۷۵ درصد مراسم عزا و عروسی در استان برگزار می شوند

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: در شهرستان های شادگان، ایذه و گتوند به ترتیب ۱۱، ۹ و چهار مراسم چند هزار نفری برگزار شد همچنین در شهرستان های لالی و اندیکا هر کدام پنج مراسم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۷ درصد موارد بیماری در دورهمی های خانوادگی و دید و بازدیدها است افزود: ۱۴ درصد موارد ابتلا به بیماری در ترددهای مکرر درون شهری، هشت درصد در مراسم عروسی و عزا چند هزار نفری و ۱۲ درصد در اماکن عمومی، مراکز خرید،بانکها و ادارات است.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: طی بررسی های میدانی از ۱۱۱ سازمان و اداره، تنها بر سر در ۴۰ اداره بنر رعایت پروتکل های بهداشتی نصب شده بود و ۷۱ اداره فاقد بنر بودند همچنین در ۱۴ میدان و چهارراه بزرگ اهواز فقط ۲ بیلبورد در فلکه راه آهن و پایین پل لشکر نصب شده است.

وی افزود: در هسته مرکزی شهر ۷۰ تا ۷۵ درصد و در حاشیه شهر تنها ۳۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

بگفته وی در خرمشهر از ۱۴۰ بازدید مشترک قابل انتظار تنها ۱۱ بازدید انجام شد همچنین در آبادان از ۳۰۵ بازدید قابل انتظار ۱۲۰ و در آغاجاری از ۱۵۰ بازدید قابل انتظار تنها ۲۸ بازدید انجام شده است.

علوی گفت: در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان ۷۰ درصد، تهویه ۸۰ درصد و بهداشت فردی ۸۰ درصد انجام می شود همچنین رعایت پروتکل ها در مطب ها و ادارات به ترتیب ۸۰ و ۹۴ درصد است.

وی به چالشهای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: در ۲ماه گذشته اکیپ های ما به ازای هر نفر، ۱۱ مورد دیگر را رهگیری می کردند ولی در هفته های اخیر به علت عدم حمایت لجستیکی و کمبود کیت های آزمایشگاهی، تعداد رهگیری ها کاهش یافته است.

پنج هزار و ۵۴۳ بیمار کرونایی  در استان تا کنون جانشان را از دست داده اند و  ۲۵۸ هزار و ۲۲۳ بیمار شناسایی شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۴۳ بیمار در مراوز درمانی بستری شده اند.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.