×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آلودگی پتروشیمی‌ها «صیادان» را ناچار به مهاجرت به دیگر زیستگاه‌ها کرد

فتح‌الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص تاثیر منفی آلایندگی‌های صنایع پتروشیمی بر محیط زیست دریایی و کاهش آبزیان بندر ماهشهر، اظهار کرد: رسیدگی به این مساله، جزو وظایف ذاتی دستگاه‌های زیست محیطی است و قطعا اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با این پدیده برخورد کرده و تذکرات لازم را هم داده‌اند.

وی افزود: هنوز این آلایندگی‌ها وجود دارند و باید به نوعی از ادامه این آلودگی جلوگیری شود و اینکه صنایع پتروشیمی ماهشهر باید خسارت سنگینی که وارد کرده‌اند را جبران کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تذکرات لازم به شرکت‌های پتروشیمی داده شده و از سال گذشته سعی کردند که به جبران خسارت‌های وارده در بخش منابع آبخیز کمک کنند. هفته گذشته نیز جلسه‌ای به ریاست استاندار خوزستان و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار و مقرر شد که تذکرات جدی‌تری داده شود و اگر این موضوعات رعایت نشوند، از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند شد.

وی در خصوص تلفات آبزیان تصریح کرد: آمار دقیقی از تلفات آبزیان وجود ندارد اما در عمل مشکلات زیادی ایجاد شده است.

فتح الله ابوعلی تصریح کرد: خوریات ماهشهر که در گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بودند، به حدی از منابع آبزی تخلیه شده‌اند که صیادان مجبور شده‌اند به زیستگاه‌های دیگر مهاجرت کنند.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.