×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ‌سازی بزرگان خوزستان در برگزاری مجازی عید فطر / لزوم جمع‌آوری متکدیان هندی از اهواز

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار کرد: کمک‌های مومنانه از هر دستگاه و محلی که انجام می‌شود باید در قرارگاه شهید سلیمانی متمرکز و از آنجا توزیع شود.

وی افزود: دلیل اینکه توزیع کمک‌ها با محوریت قرارگاه شهید سلیمانی باشد این است که عدالت، انسجام و برنامه‌ریزی مناسب در توزیع کمک‌ها رعایت شود و همچنین افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند یا افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، به رعایت قرنطینه خانگی تشویق شوند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: کمک‌های مومنانه باید برای جامعه هدف که افراد مبتلا و مسن و دارای بیماری زمینه‌ای هستند توزیع شوند. برای گروه‌های کم‌برخوردار نیز دستگاه حامی و متولی مربوطه پیش‌بینی شده است.

استاندار خوزستان درباره حضور برخی از متکدیان از اتباع غیرمجاز به ویژه از کشورهای هند و بنگلادش در سطح شهر اهواز، تاکید کرد: در این خصوص ساز و کار و برنامه‌ریزی لازم جهت عودت این افراد به کشورشان صورت گیرد و پیش از جمع‌آوری این افراد، ساز و کار اجرایی عودت آن‌ها در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی کرونا به تصویب برسد.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم عید فطر انتظار داریم شیوخ، نخبگان و علمای استان خوزستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم عید فطر از طریق مجازی با صدور اطلاعیه فرهنگ‌سازی کنند و صدا و سیما نیز با تولیدات هدفمند و موثر نسبت به آگاه‌سازی جامعه از خطرات شیوع کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی اقدام کند. شهرداری‌ها نیز با نصب بنرهای مرتبط در این زمینه کمک کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هرگونه تجمع برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و در زمان قانونی این تبلیغات نیز ستاد ملی کرونا در این زمینه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: بنا بر مصوبات امروز ستاد ملی کرونا کلیه بانک‌ها در خصوص چک‌های برگشتی تا ۱۰ روز هیچگونه اقدامی انجام ندهند. پرداخت‌های مالیات تا پایان شهریورماه نیز نیاز به استعلام ندارد و صنوف آسیب‌دیده گروه‌های دو، سه و چهار اگر در موعد مقرر در سال ۹۹ اظهارنامه نداده‌اند تا هفته آینده فرصت دارند بدون جریمه این کار را انجام دهند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هر مکان دولتی که بهداشت و درمان نیاز داشته باشد از قبیل مدارس، سالن‌های ورزشی و تالارها جهت انجام واکسیناسیون در اختیار قرار داده شود و افرادی که در نظر است تزریق واکسن را انجام دهند از سوی بهداشت و درمان آموزش داده شوند و گواهی مربوطه را دریافت کنند و از حمایت قانونی نیز برخوردار باشند.

وی در خصوص مراسم نماز عید فطر گفت: در شهرستان‌هایی که نماز عید فطر به صورت متمرکز برگزار می‌شود این فریضه با محدودیت و رعایت فاصله برگزار شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کمک‌ها به قرارگاه شهید سلیمانی نیاز به تشکیل جلسات نیست و هماهنگی‌ها به صورت تلفنی انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه استاندار خوزستان در تماس با شرکت پتروشیمی ماهشهر قول تخصیص ۸ هزار بسته کمک معیشتی و در تماس با یکی از شرکت‌های تولید ماسک قول تخصیص یک میلیون ماسک به صورت بلاعوض به قرارگاه شهید سلیمانی را گرفت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.