×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هیات نظارت طبق قانون و مستندات حکم صادر کند

بر اساس اخبار رسیده از بسیاری از شهرهای استان خوزستان و نیز کلانشهرهای کشور، نیروهای اصلاح طلب و مستقلین رای آور و بسیاری از کاندیداهای شورای اسلامی شهرها به دلیل بندهای زیر رد صلاحیت شده اند:

* عدم التزام به اسلام
* عدم التزام به جمهوری اسلامی
* عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه
* مشهور به فساد و متجاهر به فسق

در عجبم اگر در دادگاه این جرایم اثبات شوند مقدمات و محرومیت ها و مجازات سختی در انتظار این افراد خواهد بود. این شیوه رد صلاحیت مورد قبول نامزدها و اکثریت رای دهندگان نیست.

بر اساس حق شهروندان بندهایی که به نامزدها برای رد صلاحیت اعلام شده را باید در محاکم به اثبات رساند و سپس عمل نمود زیرا که برای بسیاری از کاندیداها بندهایی که اعلام کرده اند مبنای قانونی ندارد.

لذا آنچه که موجب نگرانی است؛ دانسته یا ناخواسته با رای حداقلی و همسو افراد را نباید به شورا فرستاد.

آیا می توان بر اساس شنیده ها و اتهامات اثبات نشده و ظن و گمان و سلایق، کاندیداها را رد صلاحیت کرد و گفت شما مسلمان نیستید و یا شما التزام به ولایت فقیه ندارید یا شما پایبند به قانون اساسی نیستید!

از بیرون که نگاه کنیم برای برخی ممکن است تصور شود شاید افراد از قبل مشخص و اعضا شورا انتخاب شده اند! و فقط منتظر مردم جهت حضور پای صندوق رای هستند.

اگر هیات نظارت قصد برگزاری انتخاباتی پرشور را دارد باید قانون را ملاک عمل قرار دهد قانون یعنی پاسخ استعلام مراجع ۴ یا ۵ گانه آن هم مستند محکوم شده و با حکم قطعی زندان رفته که خیلی از این افراد در هیات اجرایی با پاسخ استعلامات تایید صلاحیت شدند به این معنی که پاسخ استعلام مراجع ۴ گانه مثبت بوده است.

انشالله که تمامی نامزدهای تایید صلاحیت شده موفق باشند البته اگر افراد دیگر اجازه ورود به این کارزار را داشته باشند بهتر می شود هم رقابت کرد و از دانش همدیگر برای آبادانی شهرها بهره برد و مردم هم برای انتخاب گزینه بیشتری داشته باشند زیرا که تکرار مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.