×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وضعیت نگران‌کننده آلودگی فلزات سنگین پتروشیمی‌ها در خورهای خوزستان

محمدجواد اشرفی در نشست ستاد توسعه شیلات خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در آب‌های داخلی از جمله رودخانه‌ها و تالاب‌ها به ویژه تالاب هورالعظیم مشکلات بسیاری در بحث صید غیر مجاز وجود دارد که باید به این مساله توجه جدی شود.

وی با اشاره به پدیده صید با شوکر یا صید برقی افزود: در پنج سال اخیر صید با برق در تالاب‌ها و برخی رودخانه‌ها بسیار شایع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ما توان برخورد با متخلفان صید غیر مجاز را نداریم؛ در برخی موارد با اسلحه جنگی با ماموران حفاظت محیط زیست مقابله می‌شود و امکان برخورد و مقابله با صیادان غیرمجاز وجود ندارد و این مساله، عملا رها شده است.

اشرفی عنوان کرد: با همکاری شیلات، رهاسازی ماهیان برای تقویت ذخایر آبزیان انجام می‌شود اما پدیده صید با شوکر یا صید برقی در خوزستان بسیار شایع شده است و این مساله باعث نابودی ذخایر آبزیان به ویژه در تالاب‌ها خواهد شد.

وی افزود: در خصوص فعالیت شرکت‌های صنعتی و پتروشیمی‌ها که آلودگی‌هایی وارد رودخانه‌ها می‌کنند و باعث از بین رفتن ذخایر آبزیان می‌شوند، برخوردهایی انجام شده و همچنان نیز با متخلفان در این زمینه برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: بررسی‌هایی از نظر وجود عناصر فلزات سنگین در خورهای خوزستان انجام شده که نتایج آن بسیار نگران‌کننده است؛ وضعیت خورهای خوزستان از نظر فعالیت پتروشیمی‌ها بسیار نگران‌کننده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.