×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار خوزستان: وضعیت اشتغال و تولید در این استان مطلوب نیست

قاسم سلیمانی دشتکی در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه شیلات خوزستان در سرسرای اداری استانداری افزود:با سعه صدر، برنامه ریزی و رفع برخی محدودیت‌ها و موانع پیش روی تولید ، می‌توان به رونق تولید و اشتغال در خوزستان امیدوار بود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گوناگون خوزستان در بخش آبزی پروری ، پرورش آبزیان در قفس و توسعه صنعت پرورش میگو گفت:از این ظرفیت‌های مهم برای رونق اقتصادی و توسعه پایدار استفاده نشده است.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات مجتمع پرورش میگو در پایین دست سد بهمنشیر در آبادان برای تخصیص آب شیرین، از سازمان آب وبرق خوزستان خواست برای تامین و تخصیص پایدار آب به پرورش دهندگان میگو وارد عمل شود.

در این نشست که رییس سازمان شیلات ایران حضور داشت مقرر شد مجوز تولید یک هزار و ۲۰۰تن ماهی در پشت سد مارون در بهبهان توسط سازمان آب و برق خوزستان صادر شود.

شروع پروژه آبزی پروری در پشت سد جره با توجه به حجم کم آب آن و ضرورت انجام مطالعات زیست محیطی با وجود درخواست شیلات خوزستان مورد موافقت قرار نگرفت.

تزریق تسهیلات بانکی از منابع داخلی و فنی برای توسعه آبزی پروری ، ایجاد گشایش در صادرات آبزی از طریق تنوع بخشی به تولیدات و ضرورت برخورد با صید غیرقانونی و جلوگیری از صدور غیرقانونی پروانه صید از محورهای مورد بحث در این نشست برنامه ریزی و توسعه شیلات خوزستان بود.

استاندار خوزستان گفت: صدور مجوز صید دریایی فقط توسط شیلات و در منابع داخلی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد و هیچ ارگان نظامی ، انتظامی و حتی فرمانداری های اجازه صدور مجوز صید دریایی را ندارند.

تخصیص ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار برای شیلات خوزستان

رییس سازمان شیلات ایران از تخصیص ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار عمرانی به شیلات خوزستان در امسال خبر داد.
نبی اله خون میرزایی افزود:این اعتبار برای اجرای طرح زیرساختی و اجرای پروژه‌های نیمه اتمام خوزستان درنظر گرفته شده است.

در این نشست ضرورت تقویت یگان حفاظت شیلات با تخصیص ۳۰میلیارد ریال ، برخورد با صیادان غیرمجاز ، کنترل ورود آلاینده‌های صنعتی پتروشیمی‌ها به آب‌های ساحلی ، تعیین تکلیف ۴۰۰شناور غیرمجاز صیادی ، جلوگیری از صید ترال وقاچاق آبزیان دریایی مورد تاکید قرار گرفت.

روند کاهشی صادرات ماهیان پرورشی خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از روند کاهشی صادرات آبزیان پرورشی استان در پنچ سال اخیر خبر داد و گفت: میزان صادرات آبزیان خوزستان در سال ۱۳۹۶حدود ۴۶هزار تن بود که این میزان در سال ۱۳۹۹ به ۱۸هزار تن کاهش یافت.

فتح اله ابوعلی یکی از دلایل کاهش صادرات آبزیان به عراق را ممنوعیت واردات آبزیان از سوی آن کشور بیان کرد.
استاندار خوزستان در این زمینه گفت:تنوع تولیدات و کیفی سازی آن و ورود به بازارهای جهانی ، خرید توافقی آبزیان با لحاظ ضرر و زیان پرورش دهندگان و خرید آبزیان از طرف سازمان های نظامی و انتظامی و مراکز درمانی می تواند به رونق صنعت آبزی پروری در خوزستان منتهی شود.
در این نشست اعلام شد سالانه حدود ۳۴هزار تن از تولیدات آبزی خوزستان مازاد است و باید چاره ای برای بازاریانی آنان اندیشیده شود.

سرانه مصرف آبزیان در خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در خوزستان ۱۸کیلوگرم در سال است افزود: میانگین کشوری مصرف آبزیان حدود ۱۴کیلوگرم است.
ابوعلی در ادامه صید غیرمجاز ، گرانی نهاده ها، ورود شناورهای خارجی به محدوده صیدگاه های خوزستان و فشار بیش از حد ذخایر آبزیان دریایی را از چالش های پیش رو در صید دریایی خوزستان بیان کرد.

استاندار خوزستان ضرورت برخورد با متخلفان و تقویت یگان حفاظت شیلات را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با صیادان غیرمجازی که برای صید از شوکر الکتریکی و سم استفاده می‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.