×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
شهر را حمایت کنیم

در چند هفته ای که از آغاز بکار شهردار جدید اهواز می گذرد، چنین بنظر می رسد که وی بدون توجه به فضاهای حاشیه ای، برنامه های خود برای اداره شهر را پی گرفته و تلاش کرده تا در فضای خاص شرایط اقتصادی کشور، وضعیت قرمز کرونایی، تعطیلات نوروز و اینک در آستانه دو انتخابات مهم، نه تنها اداره شهر و شهرداری دچار اختلال نشود، بلکه پروژه های عمرانی و خدماتی شهر با شتاب مناسبتری به پیش بروند.

ابراهیم نوشادی حدود ۱۳ سال معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز بوده و پایه گذار بسیاری از ساختارهای تشکیلاتی در زمینه های بودجه، برنامه ریزی و نیروی انسانی در شهرداری اهواز بوده است. در این مدت، سنگ بنای اقدامات فرایند محور و ساختاری جهت برقراری انضباط مالی و بودجه ای گذاشته شد و بهمین دلیل از تجربیات نوشادی در سازمان شهرداریهای کشور نیز استفاده شد و از وی در تدوین برنامه های کلان حوزه شهرداریها دعوت می شد.

با چنین تجارب طولانی و موثری، وی هم با فضای مدیریتی و اجرایی در شهرداری اهواز و هم با ساختارهای ایجاد شده و برنامه های بودجه سنواتی آشناست ضمن آنکه برنامه توسعه ۵سال شهرداری نیز با مدیریت وی تهیه و تدوین شد و انتخاب و حضور وی در جایگاه شهردار اهواز هم بنا به همین تجربیات و سوابق و بدون روابط رانتی و لابی ها و تلاش های نامتعارف صورت گرفت تا تلاطم های مدیریت شهری باتوجه به شناختی که وی از مجموعه شهرداری دارد، آرام شود.

غرض از بیان این سخنان، ایجاد مصونیت از نقد و پرسش برای شهردار نیست و طبیعتا عملکرد هر مقام مسئولی می بایست با سلاح نقادی مورد نظارت نخبگان و افکار عمومی قرار بگیرد، اما حضور نوشادی بعنوان شهردار با لحاظ مطالب پیش گفته، فرصت خوبی است تا دوره ای از مدیریت فرایندی و برنامه محور با استفاده از تجارب طولانی مدیریتی در درون شهرداری، تجربه شود. لازمه موفقیت مدیریت شهری و حرکت رو به جلوی شهر این است که فضای آرامش و عاری از حاشیه سازی حاکم باشد و همه دلسوزان شهر، با هم افزایی گره از مشکلات شهر بگشایند.

ایجاد فضاهای حاشیه ای، نه تنها کمکی به شهر نمی کند بلکه باعث ایجاد استرس و فشار بیشتر به شهر و اداره آن می شود و بر مشکلات شهر می افزاید.
از این رو هم مسئولان استان و هم جریانات اجتماعی و همه کسانی که تعلق خاطری به شهر دارند می بایست در همین راستا گام بردارند و فضای تنفس در شهر برقرار شود تا این دوره گذار سخت و دشوار کرونایی، اقتصادی و انتخاباتی را پشت سر بگذاریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.