×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تخصیص ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق روستایی و محروم خوزستان

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ویدئو کنفرانسی استانداران با معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امسال یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبارات روستایی و مناطق محروم خواهیم داشت که توزیع شهرستانی آن هم در حال انجام است.

وی افزود: همچنین سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات راه روستایی و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز در بخش آب روستایی منظور شده که در مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: از بنیاد علوی، بنیاد مستضعفین، بنیاد برکت و گروه‌های وابسته به سپاه و بسیج درخواست کردیم به مناطق محروم و روستایی کمک کنند تا ۳۰۰ پروژه خرد استان در بخش های آب، راه، بهداشت و درمان، مدرسه سازی و سایر نیازهای روستایی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه با انجام این طرح ها، تحول خوبی در مناطق روستایی استان خواهیم داشت افزود: این اعتبارات اختصاص یافته جدا از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی است.

استاندار خورستان گفت: اقدامات دیگری برای آب شرب، روان آب ها و پیشگیری از سیل در دستور کار داریم همچنین در رابطه با پروژه ‌های اشتغال زایی برای روستاها، سعی می کنیم حداکثر استفاده را از این امکانات داشته باشیم.

وی بیان کرد: در زمینه زیرساخت ها علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ملی خوبی برای بسیاری از جاده ها و پروژه ها اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی گفت: از طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری حدود ۲۷۰ هزار هکتار آن اجرا شده است. این طرح نواقصی دارد که دنبال مرتفع کردن آن هستیم.

وی با بیان اینکه وزیران نیرو و جهاد کشاورزی قول شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را داده اند افزود: همچنین با وزیر نفت رایزنی کرده و پیگیر هستیم اعتبارات خوبی برای مشکلات زیرساختی استان در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان گفت: در صورت تخصیص این اعتبارات ظرف ۲، سه سال بخش بزرگی از مشکلات فاضلاب، آب شرب و روان آب ها حل خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.