×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار:عزل شهردار اهواز در صورت محکومیت/عضو شورای شهر: مرکز بهداشت در پاسخ به شورای شهر تعلل می‌کند

 قاسم سلیمانی استاندار خوزستان در رابطه با بحث واکسن زدن خارج از نوبت شهردار اهواز، اظهار کرد: مساله تخلف شهردار اهواز را به معاون وزیر و دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارجاع دادیم تا به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در رابطه با علت معارفه شهردار اهواز با وجود اینکه وی به استفاده از واکسن پاکبانان اعتراف کرده بود، افزود: بنده حکم وزیر را اجرا کردم  و اگر بنا به عزل شهردار اهواز باشد وی باید در دادگاه  محاکمه تا حکم انتصاب وی رد شود.

 استاندار خوزستان گفت: در رابطه با موضوع واکسن زدن خارج از نوبت شهردار طبق قانون عمل کردم و  این مساله را به دستگاه مربوطه ارجاع دادم و این شهردار است که باید جوابگو باشد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا با وجود دستور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در مورد عزل افرادی که خارج از نوبت از واکسن پاکبانان استفاده کردند، با شهرداران اهواز و آبادان برخوردی صورت نگرفت، عنوان کرد: شورای شهر به عنوان نهادی که شهرداران را انتخاب می‌کند باید برخورد مناسب با شهرداران را انجام دهد و در صورت تخلف آن‌ها را به دادسرا ارجاع دهد.

تعلل بهداشت در پاسخ به شورای شهر اهواز

محمدرضا ایزدی عضور شورای شهر اهواز امروز اظهار کرد: امروز بیش از ۶ روز از استعلام شورای شهر اهواز از مرکز بهداشت در خصوص لیست افراد دریافت کننده واکسن و به‌ویژه ماجرای واکسن زدن شهردار اهواز می‌گذرد اما هنوز پاسخ نامه ما را نداده‌اند.

وی افزود: تعجب می‌کنم که در اهواز که مرکز استان است، چرا باید پاسخ یک نامه و استعلام، انقدر طول بکشد.

عضو و رئیس کمیسیون تحقیق و بازرسی شورای شهر اهواز گفت: تا این لحظه یعنی ظهر پنجشنبه، پاسخی از سوی بهداشت نیامده و به‌نظر می‌رسد این تاخیر بیش از حد دارد طول می‌کشد.

واکنش مقامات ارشد دولت

در پی انتشار خبر سوءاستفاده شهرداران اهواز و آبادان از سهمیه واکسن غسال‌ها، حسن روحانی رئیس جمهور اظهار کرد: چند نفری از شهرداری‌های چند نقطه تخلف کرده و از واکسن استفاده کردند. با متخلفان استفاده از واکسن کرونا به شدت برخورد می‌کنیم و پرونده آنها تشکیل و به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

همچنین معاون اول رئیس جمهور هم خواستار برکناری سوء‌استفاده کنندگان شد و گفت: هر مدیری در هر رده‌ای خارج از روال و برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و به اعتماد عمومی خسارت زده است و به سرعت باید از مسئولیت کنار گذاشته شود.

 عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز هم خبر تزریق واکسن از سوی شهردار را تایید کرد ؛ موسی پور عضو شورای شهر اهواز نیز پیش از این گفته بود: شبکه بهداشت روشن کنند چگونه ممکن است دفتر نوشادی شهردار اهواز با یک پاکبان اشتباه گرفته شود؟!

همچنین لطفعلی زاده یک عضو دیگر شورای شهر اهواز خواستار عزل و برخورد قضایی با نوشادی شهردار اهواز به علت سوءاستفاده از واکسن کرونای غسال‌ها شد.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز در واکنش به تخلف شهردار اهواز و آبادان به دلیل استفاده از واکسن پاکبان ها گفت: درخواست وزارت بهداشت این است که این افراد به مراجع قانونی معرفی شوند.

ورود دستگاه قضا به پرونده تخلف شهرداران اهواز و آبادان

دادستان عمومی مرکز خوزستان نیز از تشکیل پرونده قضایی برای تخلف شهرداران اهواز و آبادان خبر داد و گفت تا حصول نتیجه از این تخلف چشم پوشی نمی‌کنیم.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.