×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رد صلاحیت ۸۳ نفر از داوطلبان شورای شهر در حوزه انتخابیه اهواز

جمال عالمی نیسی افزود: صلاحیت ۸۳ نفر از داوطلبان شورای شهر در اهواز و الهایی به دلیل نقص مدارک و عدم صلاحیت، از سوی هیات نظارت شهرستان رد شده‌ که ۸۰ نفر مربوط به داوطلبان اهواز و سه نفر مربوط به داوطلبان الهایی است.

وی ادامه داد: ۶۱۸ نفر از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز مربوط به اهواز و ۱۳ نفر مربوط به الهایی است.

رییس حوزه انتخابیه اهواز مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات شورای شهر در این حوزه انتخابیه را ۷۶۷ نفر عنوان و بیان کرد: ۷۴۵ نفر از این افراد مربوط به اهواز و ۲۲ نفر مربوط به الهایی هستند.

وی افزود: ۲۵ نفر از داوطلبان انصراف داده‌اند که ۲۳ نفر مربوط به اهواز و ۲ نفر مربوط به شهر الهایی هستند.

عالمی نیسی گفت: ۲۴ نفر از ۲۸ داوطلبی که در هیات اجرایی رد صلاحیت شده‌اند مربوط به اهواز و چهار نفر مربوط به الهایی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه تایید یا رد صلاحیت داوطلبان امروز هشتم اردیبهشت به صورت کتبی از سوی فرمانداری به داوطلبان ابلاغ می‌شود، افزود: داوطلبان ردصلاحیت شده درصورت اعتراض می‌توانند از فردا ۹ اردیبهشت به مدت چهار روز به هیات نظارت استان واقع در امانیه، جنب سامد استانداری و ایستگاه آتش نشانی، روبروی جمعیت هلال احمر اهواز مراجعه کنند.

براساس گزارش فرمانداری اهواز، ۷۶۱ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ۲ حوزه شهری در این شهرستان ثبت نام کردند که ۷۳۹ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز و ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر الهایی بوده است. از میان این داوطلبان، ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند.

به گفته رزمی دبیر ستاد انتخابات خوزستان، چهار هزار و ۴۶۵ نفر داوطلب انتخابات شورای شهر در خوزستان شدند که ۶۴۳ نفر از آنها زن هستند. سه هزار و ۹۵۷ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر معادل ۹۰ درصد از داوطلبان، در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهای محل برگزاری انتخابات اضافه شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.