×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
قول مساعد وزارت صمت درباره تامین ۱۷۰۰ تن مرغ برای خوزستان

قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: از این میزان مرغ ۷۰۰ تن مرغ منجمد و یکهزار تن نیز مرغ وارداتی است.

وی گفت: درکنار توزیع مرغ کشتارروز برای تعدیل قیمت این کالا در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت باید روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: شرکت های خصوصی و پیمانکاران در استان برای تامین مرغ ورود کنند و برای خریداری مرغ از استان های همجوار همچون ایلام و لرستان و کردستان که مازاد تولید مرغ دارند اقدام کنند.

سلیمانی ادامه داد: رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با مدیران جهاد کشاورزی استان های معین و همجوار استان باید به یک برنامه ریزی برسند تا امکان تامین مرغ از این استان ها برای خوزستان فراهم شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد : مدیران استان باید پیگیر مشکلات استان باشند و از استانداری برای حمایت و پیدا کردن راهکار کمک بخواهند.

سلیمانی بیان کرد: از دستگاه های امنیتی می خواهم با دستگاه هایی که مصوبات را اجرا نمی کنند و کم کار هستند برخورد شود.

در ادامه این نشست رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه نظارت ها و پیگیری ها برای تامین و توزیع هر چه بهتر مرغ در استان انجام شده است افزود: جهاد کشاورزی تامین کننده مرغ کشتار روز است و بر اساس آماری که جهاد کشاورزی از تامین مرغ اعلام می کند عامل برای توزیع معرفی می شود.

امیر حسین نظری بیان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تامین مرغ از تولید کنندگان درون استان و استان های همجوار در ۱۰ روز اخیر به سرعت انجام گرفته و به مرور شاهد وضعیت بهتری در بازار خواهیم بود.

با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی و ماه مبارک رمضان میزان مصرف مرغ در استان و کشور افزایش یافته است و همین موضوع باعث کمبود این کالا در استان و افزایش قیمت آن شده است.

با تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار استان انجام گرفته است از ۱۰ روز گذشته تلاش شده است با تزریق مرغ منجمد و کشتار روز با قیمت دولتی، کمبود این کالا در استان جبران شود.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان مصرف روزانه مرغ در استان ۴۵۰ تن است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.