×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
امسال جوجه‌ریزی در خوزستان ۵۰ درصد افزایش داشته است

حدود چهار ماه است که بازار مرغ دچار نوسانات شدیدی شده است، برخی علت التهاب در بازار مرغ را ناشی از کمبود نهاده‌های دامی، برخی علت را در شبکه توزیع و عده‌ای آن را ناشی از نظارت معیوب در بازار می‌دانند.

اما به اذعان کارشناسان اقتصادی دلیل عمده نوسانات بازار مرغ ناشی در کاهش جوجه ریزی و معدوم شدن چندین تن جوجه در اسفند ماه سال گذشته با بهانه تنظیم بازار مرغ است.

در این باره بهمن جوشن،‌ با بیان اینکه میزان فعالیت و جوجه‌ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال ۹۹ بیش از ۵۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در سطح استان انجام شده است که نسبت به سال قبل حدود ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در فروردین ماه امسال نیز شاهد رشد ۵۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با تاکید بر اینکه افزایش جوجه‌ریزی و تراکم نیاز به نظارت‌ بیشتر توسط اداره دامپزشکی دارد، گفت: کارشناسان ادارات دامپزشکی در سطح استان با انجام نظارت‌های بهداشتی مستمر و شبانه روزی باعث جلوگیری و کنترل بیماری در فارم‌های پرورش مرغ گوشتی شده و شرایط تولید محصول نهایی و سالم برای مصرف کنندگان عزیز را فراهم کرده‌اند.

جوشن بیان کرد: بیش از ۸۰۰ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال در استان خوزستان وجود دارد که نظارت بهداشتی بر فعالیت تمامی واحدهای پرورش توسط دامپزشکی استان صورت می‌پذیرد.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.