×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
واکسیناسیون عمومی کرونا تا آخر اردیبهشت در خوزستان آغاز می‌شود

دکتر فرهاد ابول نژادیان در نشست استانی مدیریت کرونا در محل استانداری در اهواز بیان کرد: حدود ۳۵ هزار بیمار سرطانی در خوزستان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در این هفته کار واکسیناسیون آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که میزان واکسیناسیون به ۷۰ درصد نرسد نمی‌توانیم بازگشایی‌ها را داشته باشیم افزود: لازم است فرمانداران شهرستان ها برای انجام واکسیناسیون، سالن‌های بزرگ ورزشی را در اختیار علوم ‌پزشکی قرار دهند.

وضعیت بیماری در خوزستان افزایشی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در ۲۵ استان کشور بالارونده و در ۶ استان از جمله خوزستان افزایشی نیست ادامه داد: با توجه به اینکه اپیدمی کرونا در خوزستان زودتر از استان‌های دیگر شروع شد باید تلاش کنیم هرچه سریعتر روند بیماری کاهشی شود.

میزان بستری‌ها در اهواز نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است

وی افزود: چند روزی است که نمودار موارد بستری بیماران محتمل و مثبت در خوزستان تا حدود زیادی کاهش یافته و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی گفت: میزان بستری‌های ناشی از کرونا در اهواز ۱۰ درصد نسبت به ۲ هفته گذشته کاهش پیدا کرده اما آمار بستری در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک و آبادان بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث ثابت نگه داشتن روند بیماری در خوزستان شده است.

ابول نژادیان گفت: کل موارد بیماری در هفته منتهی به ۲۷ فروردین نسبت به هفته پیش از آن، ۹.۳ درصد کاهش یافته بود، همچنین مواد بستری سه درصد و موارد فوت ۲۴.۷ درصد افزایشی بود اما موارد بیماری در هفته منتهی به سوم فروردین نسبت به هفته پیش از آن،  ۰.۷ درصد کاهش، موارد بستری ۲.۹ درصد و موارد فوت ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

روز گذشته ۴۵ بیمار کرونایی در اندیمشک بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند بیماری در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۶، ۲ و ۱۲ درصد کاهش یافته است همچنین در شهرستان های شوشتر، آبادان و اندیمشک به ترتیب ۲۶، ۱۱ و ۲۳ درصد افزایشی است.

روند روزانه انجام تست در خوزستان کمتر شده است

وی بیان کرد: ۳۴ درصد موارد ابتلا به کرونا در خانواده‌ها، ۲۳ درصد در دید و بازدیدها، ۱۲ درصد تماس با موارد مثبت مشکوک در محل کار، ۱۴ درصد تردد مکرر درون شهری، هشت درصد برگزاری آیین ازدواج و ترحیم و پنج درصد شرکت در سایر تجمع‌ها بوده است.

ابول نژادیان با بیان اینکه روند روزانه انجام تست کرونا در خوزستان به دلیل کمبود کیت آزمایشگاهی کمتر شده افزود: تاکنون ۳۷ هزار و ۷۸۰ نفر در خوزستان واکسینه شدند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۴۳ نفر کادر درمان، ۶ هزار و ۶۳۴ نفر کادر بهداشت و ۲ هزار و ۵۷۳ نفر بیماران خاص بودند که امیدواریم در هفته‌های آینده واکسن بیشتری تزریق شود.

فوت ۲۲۳ بیمار کرونایی در هفته گذشته 

وی افزود: در هفته گذشته ۲۲۳ بیمار کرونایی در خوزستان جان خود را از دست دادند که ۵۸ درصد فوتی‌ها مرد و ۴۲ درصد آنها زن بودند؛ همچنین میانگین سنی فوتی ها ۶۸.۸ سال بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ویروس هندی کرونا به تازگی مشاهده شده لذا باید کشتی‌هایی که وارد بندرهای خوزستان می‌شوند به خوبی کنترل، و از خدمه آنها تست لازم گرفته شود.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.