×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
متقاضیان دریافت واکسن کرونا در خوزستان پرونده سلامت تشکیل دهند

امراله مردانی روز شنبه در نشست خبری در محل مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: منطقه شرق اهواز به ۱۲ قسمت تقسیم شده و روزانه تیم‌های نظارتی و مراقبتی ما در حال فعالیت هستند و در محل کسب اصناف متخلف را پلمب می‌کنیم زیرا اگر این کار انجام نشود سلامت مردم به خطر می‌افتد.

وی افزود: پیک سوم بیماری از ۱۸ بهمن‌ گذشته آغاز و تا ۲۳ اسفند ۹۹ ادامه داشت و میزان مراجعه به مراکز درمانی در شرق اهواز از روزانه ۳۰۰ مورد به یک هزار و ۲۰۰ مورد رسید؛ همچنین روزانه بیش از پنج هزار تست در شرق اهواز انجام می‌شد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: با اعمال محدودیت‌ کرونایی، میزان مراجعه به مراکز منتخب بهداشتی شرق اهواز ۵۰ درصد کاهش یافت به گونه‌ای که از یک هزار و ۲۰۰ مورد در روز اکنون به ۶۰۰ مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار است افزود: ۶۰ درصد موارد ابتلا به بیماری در نشست‌های خانوادگی است و این احتمال وجود دارد که ۴۰ درصد باقیمانده به طریقی از نزدیکان خود به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مردانی با بیان اینکه از ابتدای طرح نمونه گیری در فرودگاه اهواز، هزار تست انجام و ۴۱۲ بیمار شناسایی شد گفت: همچنین در پایانه مسافربری شرق اهواز ۱۱ هزار تست انجام و ۱۱۶ بیمار را شناسایی کردیم که این امر موجب شد تا از سرایت بیماری به دیگر استان‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: به کمک طرح بیماریابی شهید قاسم سلیمانی، به ازای هر بیمار، حداقل ۱۰ رهگیری انجام دادیم ، همچنین حداقل از ۱۰ نفر از اطرافیان بیمار نمونه‌گیری ‌شد که باعث شناسایی بیماران دیگری شد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ادارات مستقر در شرق اهواز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند گفت: برخی ادارات دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت موقت انجام داده و تنها برخی نواقص را رفع کرده‌اند که انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه گام دوم واکسیناسیون از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت برای افراد بالای ۸۰ سال و بیماران سرطانی در خوزستان آغاز می‌شود افزود: اگر روند واکسیناسیون به همین شکل پیش برود در ۶ ماه نخست امسال بیشتر مردم خوزستان واکسینه می‌شوند.

مردانی در خصوص دریافت واکسن توسط شهردار اهواز گفت: این اقدام از سوی هیچ کسی توجیه پذیر نیست. در این زمینه نهادهای نظارتی ورود کردند و ما مستندات لازم را به آنها ارایه دادیم.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به اینکه روزانه ۲ تا سه هزار واکسن کرونا تزریق و اطلاعات آن در سامانه ثبت می‌شود افزود: در ۲ تا سه ماه گذشته فشار زیادی به کادر بهداشتی وارد شده که انتظار داریم مردم رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

تاکنون حدود ۳۸ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.