×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
شهروندان الگوی مصرف برق را در فصل گرم سال رعایت کنند

حسن کریمی با اشاره به قطعی برق ناشی از حوادث بیان کرد: برخی از خاموشی‌ها به صورت اتفاق به سامانه فوریت‌های برق ۱۲۱ از سوی شهروندان گزارش می‌شود، بطور مثال برخورد خودرو با شبکه کنار جاده، سقوط اشیا روی شبکه، سیم بریدگی، فیوز سوزی و یا همزمانی گرمای هوا و مصرف بیش از اندازه توسط برخی مشترکان در یک منطقه مشخص، ممکن است باعث بروز آسیب به برخی تجهیزات منصوبه شده و زمینه قطع برق را فراهم کند.

وی ادامه داد:گزارش‌هایی از سوی شهروندان و یا متخصصان صنعت برق در بازدیدهای میدانی اعلام می‌شود که به صورت موردی لازم است خاموشی پیشگیرانه در ساعت‌های اولیه صبح در شبکه برق اعمال شود تا مشکلات ایجاد شده بر روی تجهیزات رفع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شهروندان خواست تا در ساعات پیک یا اوج مصرف که در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ ، از به کار بردن لوازم پر مصرف برقی غیر ضروری مانند، جاروبرقی، لباسشویی، اتو و غیره خودداری کنند تا

به تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار کمک شود.

وی همچنین به فرارسیدن زود هنگام فصل گرما در اهواز اشاره کرد و افزود: بالا بودن دما و استفاده از وسایل سرمایشی که مصرف بالایی دارند، باعث بالا رفتن جریان برق مصرفی در منازل شده که می تواند به سیستم برق منازل فشار وارد کند و باعث بروز حادثه شود.

کریمی ادامه داد: استفاده از سیم کشی, تجهیزات و رله‌های حفاظتی استاندارد در منازل می‌تواند تا حد بسیار زیادی از بروز حوادث مالی و جانی جلوگیری کند.

وی گفت: لازم است هر ساله پیش از ورود به فصل گرم و ضرورت استفاده از لوازم سرمایشی، حتما توسط کارشناس برق، کلید و پریز کولرهای گازی به عنوان یکی از پر مصرف ترین وسایل خانگی، بازبینی شده و در صورت اطمینان از سالم بودن، مجدد آچار کشی لازم شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود:بیشتر گزارش‌های آتش سوزی ناشی از اتصال برق در اثر وجود اتصال سست و نزدیکی سیم برق رو کار با پرده و یا لوازم اشتعال زا گزارش شده که لازم است همه شهروندان به نکات ایمنی که توسط کارشناسان برق اعلام می‌شود توجه کرده و نسبت به رفع معایب اقدام کنند.

کریمی گفت:یکی از مواردی که امسال حایز اهمیت است ، گسترش رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف است که گاهی به صورت غیرمجاز از شبکه برق برداشت می‌شود که برای جلوگیری از بروز نوسان ولتاژ در سطح شبکه، از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده بلافاصله مورد از طریق اپلیکیشن برق من و یا سامانه فوریت‌های برق  ۱۲۱ اطلاع داده شود.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.