×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
بازی گیج سیاسی در خوزستان! دولت علیه دولت!

در حالی که شریعتی و سلیمانی هر دو کارگزاران دولت تدبیر و امید هستند ظاهرا رفتن شریعتی و آمدن سلیمانی دشتکی در خوزستان محلی برای برخورد با مدیران دولت در زمان شریعتی شده است!!! و در میان تعجب مدیران شریعتی نه فقط برکنار که گاه شاهد برخوردهای دفعی و حتی سلبی با آنها بوده ایم بطوریکه به جرّأت می توان گفت اگر استاندار دولت اصولگرا و حتی پایداری هم می آمد به این شدت و سرعت با مدیران دولت در زمان شریعتی برخورد نمی نمود!

این در حالی است که قاسم سلیمانی دشتکی که آمد همگی به حمایت از او پرداخته و آمدن استانداری با تجربه و از لحاظ عقبه نزدیک به خوزستان را به فال نیک گرفتیم و حتی وقتی بعضی مخالفان او را غیر بومی و امضا کننده ی قرارداد انتقال آب کارون نامیدند خود دکتر غلامرضا شریعتی به دفاع از او پرداخت و حتی شهادت داد که استاندار جدید هرگز خواهان انتقال آب نبوده است و ما رسانه ها نیز قویا به حمایت استاندار جدید و تکذیب موضوع پرداختیم.

اما هنوز چند روز از رفتن استاندار شریعتی نگذشته بود که استاندار سلیمانی تغییرات خود را با شدت و حدت هرچه بیشتر آغاز نمود و از مشاوران استاندار سابق تا سعید رضوانی؛مهدی مکارمی؛علی حسین حسین زاده و…همه ی مدیران منتصب به شریعتی را تعویض نمود و برکنار کرد و طی روزهای گذشته نیز برخوردهای عجیبی با مدیرانی چون دکتر صادق حقیقی پور را آغاز نمود.

اینکه استاندار قاسم سلیمانی در مدت کوتاه باقیمانده بتواند تغییرات عمده و ملموسی در اوضاع معیشتی و سطح کلان خوزستان بنماید که انتظاری نابجاست و اینکه ایشان تغییراتی سلیقه ای در بعضی از مناصب دولتی بنماید نیز جزء اختیارات اوست اما برای نگارنده که خود جزء حامیان استاندار سلیمانی تا این لحظه بوده است و نیز افکار عمومی خوزستان یک سوال بزرگ؟ به وجود آمده است و آن اینکه استاندار فعلی و به تازگی به خوزستان آمده این تغییرات را بر اساس کدام شناخت؟از مدیران برکنار شده! و یا مدیران منصوب شده!انجام داده است!؟ و اصولا چه کس؟یا کسانی در این خصوص در خوزستان به ایشان مشورت میدهند!؟ و مشاوران ایشان چرا به مردم معرفی نمی گردند؟

و اینکه استاندار جدید خوزستان یا معاونین او به مدیر جوانی چون صادق حقیقی پور که شاید تنها گناه او نسبت به سایر مدیران فعلی! منتصب کردن او به تیم نزدیکان شریعتی بوده است ضرب الاجل یک هفته ای!!!برای حل مشکل حداقل ۴٠ ساله ی آب و فاضلاب خوزستان بدهند! اصولا بر اساس کدام منطق و نظریه ی مدیریتی داده شده است؟!آیا این امر کاملا ناممکن و غیرمنطقی بهانه ای برای برکناری حقیقی پور است؟

و اینکه استاندار باسابقه ی خوزستان که سن و سال و سوابق او نوید رفتارهایی پخته و سنجیده تَر از همتای پیشین خود را میداد در جمع و أنظار عمومی و جلسات علنی بر صادق حقیقی پور بر اساس کدام سبقه و عقبه ی فکری بتازد!؟و او را مورد عتاب و سرزنش قرار دهد!؟را باید بررسی کرد.

راستی آقای استاندار شما که کمتر از دوماه که نیمی از آن نیز تعطیلات عید بوده است به خوزستان تشریف آورده اید مبادا عده ای در کنار شما و به عنوان دادن مشاوره و اطلاعات به شما به عقده گشایی های قبلی اقدام کنند و دستورات و اقدامات شما ناخواسته به اهرمی برای تسویه حساب های شخصی آن عده با مدیران خوزستانی تبدیل گردد؟

قطعا عملکرد هر مدیری با ضعف ها و قوت ها و فراز و نشیب های مدیریتی روبرو بوده است و دیکته ی نوشته شده غلط هم دارد اما آیا سطح مدیران ابقا شده و حتی منصوب شده از عملکرد صادق حقیقی پور قوی تَر و برجسته تَر بوده است؟! یا در معضلاتی کهنه با قدمت تاریخی مانند آب و فاضلاب خوزستان و اهواز کلیه ی دستگاههای ذیربط طی سالیان گذشته کم کاری کرده و دخیل بوده اند!؟ یا صادق حقیقی پور را باید به عنوان یک معجزه گر! تنها مقصر موضوع شناخت و اعلام کرد!؟

جناب استاندار ما به عنوان حامیان شما و کسانی که خود را دلسوزان و دوستداران واقعی خوزستان میدانیم از جنابعالی می خواهیم که با بررسی و تعمق بیشتری با مدیران استان برخورد نمایید و فراموش نکنید که شما هم کارگزار همین دولت هستید و نه رقیب و مخالف دولت برای برخورد با مدیران آن! و برخوردهای سلبی و دفعی در شرایط فعلی حاصلی جز نومیدی بیشتر و التهاب جامعه ی خسته و بی انگیزه ی خوزستان نخواهد داشت.

 

منبع: پایگاه خبری شوشان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.