×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
دسته‌های ملخ از عربستان در راه خوزستان / پیش‌بینی بیشترین حجم ریزش ملخ‌ها

محسن حسنی در خصوص آخرین وضعیت ریزش ملخ‌ها در خوزستان اظهار کرد: از ۵ فروردین‌ماه تاکنون، در شهرستان‌های هندیجان، بهبهان، رامهرمز و لالی با ملخ‌های صحرایی در ۴ هزار و ۶۶۱ هکتار انجام شده است.

وی گفت: در ٣٩٠ هکتار از این میزان، با پوره‌های ملخ حاصل از تخم‌ریزی ملخ‌ها مبارزه شده است؛ پوره‌های ملخ از روستای زردی در هندیجان انتشار یافت و تاکنون تنها در محدوده شهرستان هندیجان پوره‌های ملخ مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: دیدبانی و نظارت در مناطقی که ریزش دسته‌های ملخ در آن‌ها رخ داده است، به صورت پیوسته در حال انجام است زیرا ۱۰ تا ۱۵ روز پس از تخم‌ریزی ملخ‌ها، مناسب بودن میزان رطوبت خاک باعث بیرون آمدن پوره‌های ملخ از خاک می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای مبارزه با پوره‌های ملخ، افزود: این پوره‌ها در صورت متفرق شدن، شروع به تغذیه از خاک می‌کنند و خسارات بسیار سنگین‌تری را نسبت به ملخ‌ها به وجود می‌آورند.

حسنی گفت: با از بین رفتن هر ملخ، از به وجود آمدن حداقل ۲۰۰ پوره ملخ جلوگیری می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی ریزش ملخ‌ها در آینده نیز گفت: بر اساس نقشه‌های سازمان خواربار جهانی (FAO) و پیش‌بینی‌های سازمان حفظ نباتات کشور، تقریبا ملخ‌های شاخ آفریقا تخلیه شده‌اند و به کشور عربستان رفته‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اکنون ۵۰ دسته ملخ در قسمت‌های مختلف عربستان وجود دارد که بر اساس جهت وزش باد، پیش‌بینی شده است که از اوایل اردیبهشت‌ماه تا اواخر خردادماه ملخ‌ها در ایران ریزش کنند.

حسنی گفت: بیشترین حجم ریزش ملخ‌ها برای استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و سم به اندازه کافی برای مبارزه با ملخ‌ها در استان خوزستان وجود دارد، افزود: تیم‌های مبارزه با ملخ در استان خوزستان همچنان در حال تقویت هستند. تجهیزات لازم مرتبا در حال ارسال به شهرستان‌ها است و آمادگی کافی برای مبارزه با ریزش بعدی ملخ‌ها وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.