×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
بانک‌ها موظف به ارایه تسهیلات به اصناف خوزستان هستند

ولی اله حیاتی در نشست ستاد کرونا آبادان بیان کرد: بسته‌های حمایتی اصناف در اختیار آنان قرار داده خواهد شد و بانک‌ها موظف به ارایه تسهیلات به اصناف خوزستان شدند.

وی افزود: این بسته‌ها در اختیار اصنافی قرار گرفته خواهد شد که به واسطه کرونا متحمل ضرر مالی شدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: تعطیل نشدن اصناف کروه ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز کرونایی پذیرفتنی نیست و فرمانداران باید با قدرت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اجرا کنند.

حیاتی بیان کرد: آن دسته از اصناف گروه یک نیز که ضرورتی برای فعالیت ندارند باید با تشخیص فرمانداران تعطیل شوند.

وی افزود: صیادانی که در خارج از مرزها تردد می‌کنند در بازگشت باید تست کرونا دهند تا از سلامت و ناقل نبودن آنها اطمینان حاصل شود.

وی بیان کرد:متاسفانه با وجود هشدارها، باز هم شاهد فعالیت دست فروشان در سطح شهرها هستیم که مسوولان مربوطه باید با درایت بیشتری مانع آنها شوند.

حیاتی با بیان اینکه برگزاری هرگونه آیین و اجتماع، غیرقانونی است گفت: با برگزارکنندگان آیین‌ها باید برخورد شود و خاطیان پس از بازداشت به مراجع قضایی معرفی شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: طبق دستورالعمل جدید، تحویل متوفی به خانواده‌های داغدار منوط به گرفتن تعهد برای برگزار نشدن اجتماع در آیین خاکسپاری و عزاداری است.

حیاتی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ رسانه در فرهنگ سازی گفت: در راستای فرهنگ سازی بیشتر و بهتر، از معتمدان و سران عشایر و طوایف دعوت می‌شود از ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری انواع آیین‌ها کمک کنند زیرا بیش از ۵۵ درصد از بیماران کرونایی در دورهمی خانوادگی و تفرجگاه‌ها مبتلا شده‌اند.

وی افزود: فرماندار آبادان مامور تعطیلی ادارات فاقد ضرورت است و کارکنان این دستگاه‌ها پس از تعطیلی باید در اختیار ستاد کرونای شهرستان قرار گیرند.

حیاتی گفت: سلامت مردم خوزستان در اولویت قرار دارد و باید مانع وخیم تر شدن وضعیت شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست گفت: شب نشینی و دورهمی‌ها در روزهای اخیر سبب اوج گیری بیشتر کرونا در خوزستان شده است.

فرهاد ابول نژادیان افزود: در آبادان به ازای هر ۱۰۰ آزمایش کرونا،۵۶ مورد مثبت می‌شود، این یعنی آبادان بیشترین میزان بار و آلودگی را در خوزستان داراست، پس از آن دزفول آلوده‌ترین شهر استان است.
وی گفت: از صیادانی که در مرزهای آبی تردد می‌کنند باید هفتگی یا هر سه روز آزمایش کرونا گرفته شود و اگر آزمایش کسی مثبت شد همانند مرزهای خارجی استان باید در مرز قرنطینه شود.

وی افزود: از روز گذشته شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها در جنوب غرب خوزستان هستیم که دلیل آن شرکت در دورهمی خانوادگی و دوستانه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این نشست گفت: طرح شهید سلیمانی در خوزستان از ۲۰ آبان پارسال با هدف رهگیری و رصد افراد کرونایی آغاز و از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ تشدید شد.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی افزود: پس از اجرای این طرح شاهد کاهش ۴۰درصدی افراد درگیر با کرونا،کاهش ۵۰ درصدی بستری‌ها و افزایش ۹۰ درصدی انواع کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونایی بودیم.

وی بیان کرد:متاسفانه برخی مسوولان در منطقه آزاد اروند در اجرای محدودیت‌ها و امدادرسانی و کمک به سازمان‌های درگیر با کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل می‌کنند که سبب از بین رفتن زحمات افراد در طرح شهید سلیمانی می‌شود.

سرهنگ حاجتی گفت: فرهنگ سازی و قانون مداری در زمینه مقابله با کرونا و اجرای محدودیت‌ها همچنان باید در اولویت باشد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.