×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان

قاسم سلیمانی‌دشتکی در شورای مسکن خوزستان اظهار کرد: تولید مسکن در استان خوزستان باید در شرایطی شفاف انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن انبوه‌سازان افزود: فعالیت انجمن انبوه‌سازان به عنوان کارگزار در پروژه اقدام ملی مسکن بدون مجوز سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، امکان‌پذیر نیست.

استاندار خوزستان‌ تصریح کرد: بخش خصوصی در طرح اقدام ملی مسکن نقش اجرایی دارد و با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد فعالیت انجمن انبوه‌سازان در قالب کارگزاری، خارج از اختیارات استان باشد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن هستند که برای ساخت واحدهای مسکونی از پیمانکاران دارای صلاحیت و واجد شرایط استفاده می‌کنند و روند فعالیت آن‌ها مشخص است.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر افزود: دریافت تضامین بانکی و اعمال شرایط پیمان ویژه سازندگان واحدهای مسکونی در خوزستان ضروری است و همه سازندگان واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی باید متناسب با پروژه‌ای که به آن‌ها واگذار می‌شود نسبت به ارائه ضمانت‌نامه اقدام کنند تا مشکلات پیش آمده در مسکن مهر مجددا تکرار نشود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان گفت: قرار است پنج هزار واحد در بندر امام خمینی(ره)، پنج هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و باقی واحدها در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن ساخته شوند.

وی افزود: باید تلاش کرد که شرایط خانه‌دار شدن شهروندان و به خصوص جوانان استان خوزستان آسان شود.

رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار هستند و با وجود تنگناهای مالی در پروژه‌های مسکن مهر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: باید برای واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اقداماتی انجام و شرایطی فراهم شود که این واحدها تعیین تکلیف شوند.

رضایی گفت: موضوع تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد موضوعات و مسائل مسکن مهر استان خوزستان را دنبال کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر آن راکد مانده، خوزستان است و باید تلاش کرد شرایط بهبود پیدا کند و مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای مسکن مهر استان خوزستان را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

رضایی گفت: پیشنهاداتی وجود دارد تا مشکلات مربوط به واحدهای بلاتکلیف را حل کنیم و بخشی از این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم. در این زمینه، نشستی مشترک با حضور استاندار خوزستان و وزیر راه و شهرسازی با موضوع مسکن مهر در روزهای آینده برگزار و مسایل پیگیری خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.