×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد از اجرا نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه جنوب غرب خوزستان

شکراله سلمان‌زاده در نشست هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی در جنوب غرب خوزستان اظهار داشت: برخی تصمیمات نادرستی که ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ می کند موجب افزایش این بیماری در سطح جامعه شده است .به عنوان مثال کاهش تعداد کارمندان ادارات خود باعث افزایش حضور ارباب رجوع و آلودگی فضای ادارات شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کرونا را کنترل و چند روزی به بیمارستان‌ها آرامش دهیم نیاز است که ۲هفته تمام اصناف و ادارات تعطیل شوند.

سلمان‌زاده بیان داشت: محدودیتی های کرونایی برای اینکه اثر گذار باشند باید به صورت کامل اجرا شوند در غیر این صورت در مهار این ویروس بی اثر خواهند بود.

وی ادامه داد: تا زمان تزریق واکسن به شکل عمومی باید از جان مردم به ویژه گروه‌های پرخطر صیانت کنیم و تنها چاره کار در حال حاضر فقط پیشگیری است و در این راه بهترین فرمول اجرای کامل و صحیح طرح سردار شهید سلیمانی است، طرحی که پاسخگوی همه دغدغه‌های ما است.

سلمان‌زاده با اشاره به وضعیت بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹در جنوب غرب خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۰۴ نمونه گرفته شده در این منطقه ۲۲۴ مورد جدید مثبت شناسایی شد که ۱۲۵ نفر مربوط به آبادان، ۶۹ نفر از خرمشهر و ۳۰ مورد مثبت مربوط به شادگان می باشند.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در این مدت چهار بیمار کرونایی در آبادان، خرمشهر و شادگان جان باختند.
رییس مرکز بهداشت استان خوزستان نیز در این نشست گفت: وضعیت کرونا در استان خوزستان یکسان است و با وجود اینکه شرایط در سایر نقاط کشور حالت صعودی دارد اما با توجه به اینکه خوزستان از قبل وارد موج جدید کرونا شده این بیماری در بعضی روزها در خوزستان حالت افزایشی داشته و در برخی روزها شرایط کاهشی دارد.

سیدمحمد علوی افزود: تا زمانی که راه‌حل قاطعی در جهان برای مبارزه با کرونا پیدا نشود و واکسیناسیون به صورت کامل صورت نگیرد این وضعیت ادامه دارد ضمن اینکه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است حتی بعد از تزریق واکسن نیز باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.

وی بیان کرد: کرونا یک واقعیت است که در تمام دنیا وجود دارد و در این بین عادی‌انگاری یک سم مهلک است، لازم است ضمن رعایت پروتکل‌ها، میزان دانش سلامت را نیز در جامعه بالا ببریم ضمن اینکه افرادی که کرونا را باور ندارند باید به گورستان‌ها و بیمارستان‌هایی که بیماران بدحال بستری هستند، برد تا واقعیت ماجرا را از نزدیک ببینند.

علوی ادامه داد: یکی از مواردی که وزیر محترم بهداشت بارها به آن تاکید کردند سفر نرفتن در نوروز بود و با وجود اینکه خوزستان از ۲۲اسفند در حالت کاهش آمار بود از سوم فروردین به خاطر شکل‌گیری سفرها بار دیگر روند صعودی به خود گرفت.

وی با اشاره به این مهم که به خاطر تحریم بسیاری از کشورها به ایران واکسن نمی‌فروشند، بیان کرد: در حال حاضر موسساتی مثل رازی، پاستور و بنیاد برکت در حال فعالیت برای تولید واکسن هستند و طبق اطلاعات از تیرماه واکسیناسیون با تعداد بالا در کشور آغاز خواهد شد ضمن اینکه قرارداد دریافت۶۰میلیون واکسن روسی نیز نهایی شده است.

نماینده وزیر بهداشت در استانهای جنوبی نیز در این نشست گفت: طبق بازدید میدانی در قالب طرح شهید سلیمانی از جنوب غرب خوزستان، متاسفانه همچنان شاهد هستیم برخی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند و در خرید از فروشگاه ماسک نمی زنند که این روند مهار بیماری را سخت‌تر و آمار مرگ و میر را بالاتر می‌برد.

محمد اسماعیل مطلق با اینکه تا ۲سال آینده باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند گفت: حتی بعد از تزریق واکسن نیز باید ماسک بزنیم، دست‌ها را مرتب بشوییم، از دورهمی‌ پرهیز کنیم و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نماییم.

وی ادامه داد: طبق بررسی به عمل آمده در خرمشهر، آبادان و شادگان بیشترین علت ابتلا به کرونا در این شهرستان ها ناشی از دورهمی است.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان از جمله آبادان در وضعیت سیاه، ۱۴ شهرستان قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.