×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بی توجهی گردشگران، آتش به جان جنگل‌های دز انداخت

مجتبی سپهرفر افزود: ساکنان روستای انقلاب از توابع بخش مرکزی دزفول یک مورد آتش سوزی در جنگل‌های دز را گزارش دادند که یگان حفاظت اداره پارک ملی دز به سرعت به محل موردنظر اعزام و اقدام به اطفای آتش کردند.

وی ادامه داد: با هوشیاری بومیان منطقه، یگان حفاظت پارک ملی دز در نخستین ساعت شروع آتش در محل حاضر و با همکاری آتش نشانی های شهر امام و میانرود آتش سوزی را مهار کردند.

رییس اداره پارک ملی دز گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، این آتش سوزی ناشی از بی توجهی گردشگران هنگام خاموش کردن آتش اجاق زغالی ایجاد شده و حدود ۵۰۰ متر از جنگل های دز در آتش سوخت این در حالی است که در صورت وزش باد امکان گسترده شدن مساحت بیشتری از جنگل‌ها دور از انتظار نبود.

وی با بیان اینکه پنج اصله درخت پده بر اثر این آتش سوزی در آتش سوخت، افزود: به منظور پاکسازی رودخانه دز از صیادان غیرمجازی که با دستگاه الکترو شوکر اقدام به صید آبزیان می کنند نخستین گشت و کنترل یگان حفاظت اداره پارک ملی دز در فصل تخم ریزی آبزیان انجام شد.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است.

این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.