×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خوزستان در تنش آبی / تبیین سیاست‌های مصرف آب برای تابستان

فاضل عبیات در حاشیه جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان و امیدیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مباحث و مشکلات شهرستان ماهشهر در جلسه مطرح و پیگیری شد. اولین مشکل این شهرستان بحث آب بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تصفیه‌خانه آب ماهشهر یکی از پروژه‌هایی است که تامین اعتبار آن باید پیگیری شود. حل مشکلات این طرح برای راه‌اندازی تا پایان اردیبهشت‌ماه باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، مشکل آب بخش اصلی ماهشهر رفع خواهد شد. در زمینه تامین و توزیع آب نیز موارد اختلافی میان دستگاه‌های اجرایی وجود داشت که قرار است در مدت یک هفته، این مساله رسیدگی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

عبیات با اشاره به مشکلات آب روستایی در ماهشهر تصریح کرد: قرار است مشکل آبرسانی به روستاهای گُرگُر که بخشی از آن‌ها در ماهشهر و بخشی در شادگان قرار دارند، رفع شود تا در آغاز فصل تابستان مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی افزود: از گذشته بحث‌هایی مطرح بود تا از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب ماهشهر برای پتروشیمی‌ها استفاده شود و آبی که پتروشیمی‌ها استفاده می‌کنند به سمت تصفیه‌خانه آب ماهشهر برود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: این موضوع، یک بحث کلان است و قرار است در جلسه شورای راهبردی استان خوزستان این موضوع و مباحث مربوط به مشارکت پتروشیمی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

عبیات بیان کرد: کمیته تخصصی برای بررسی موضوعات مختلف مربوط به آب و فاضلاب تشکیل شده است تا دستگاه‌های اجرایی متولی بحث آب و فاصلاب، اختلافات را با یکدیگر حل و فصل کنند.

وی با اشاره به مشکلات صیادان و مسائل مرتبط با شیلات افزود: قرار است مشکلات اسکله‌های صیادی و شیلات در جلسه شورای شیلات استان خوزستان مطرح و رفع شوند.

عبیات ادامه داد: در قانون بودجه امسال، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم خوزستان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با این بودجه و مشارکت نهادهای غیردولتی، پروژه‌هایی که نیاز به اعتبارات کمتری دارند و می‌توان آن‌ها را برای رفاه بیشتر مردم اجرایی کرد، به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: تنش آبی، مساله اساسی خوزستان است؛ در سال آبی جاری بارش باران در خوزستان کم بوده و قرار است با توجه به این شرایط، مسائل مربوط به کمبود آب، تنش آبی و ضرورت‌های مصرف بهینه آب در خوزستان پیگیری و سیاست‌های استان خوزستان در تابستان برای مصرف آب تبیین شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.