×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اهواز متخصص مدیربت شهری می‌خواهد نه سخنران مدیریت شهری

حسین زیدوندی اظهار داشت: اینگونه اظهارنظرات غیرکارشناسی بار دیگر اهمیت حضور افراد متخصص مدیریت شهری در شورای اسلامی شهر را بیشتر نمایان کرد.

این کارشناس مدیریت برنامه ریزی شهری گفت: خدمت گذار شهروندان بودن در پارلمان شهری، یک مسئولیت اجتماعی بواسطه اعتماد مردم ،مسئولیت خطیری می باشد‌.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: یکی از مهم ترین وظیفه شوراها حوزه نظارت است. این نظارت ابعاد مختلفی دارد و شامل نظارت در مراحل مختلف پروژه ها می باشد.

زیدوندی بیان داشت: اگر قرار است پروژه‌ای در شهر اجرا شود. شوراها می‌توانند پیش از آغاز پروژه، نظر نظارتی خود را داشته باشند. بعد اجرا هم می‌توانند حسابرسی کنند یا صورت‌های مالی پروژه را بررسی کنند.

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: کار ویژه شوراها هماهنگی با سازمان‌های مختلف برای حل مسائل شهری است. دستگاه‌های مختلف خدمت‌دهنده از آموزش و پرورش، محیط زیست، شهرداری، آب و فاضلاب، سازمان مسکن و شهرسازی ،برنامه و بودجه ،مالیات بر ارزش افزوده ،مسائلی مربوط به حوزه رفاهیات مردم در شهر وجود دارد که هر کدام خدمتی را به شهر ارائه می‌کنند.که شورای شهر در قالب مدیریت واحد شهری هماهنگ کننده و‌حلال مشکلات باید باشد.

وی یکی از کارکردهای شورا در حوزه اجرا دانست و گفت: هرچند بسیاری اعتقاد دارند که شورا کار اجرایی ندارد اما برخی از فعالیت‌های شورا نزدیک به اجراست.

زیدوندی یادآور شد: انتخاب شهردار، انتخاب ذی‌حسابان و حسابرسان و بررسی صورت‌های مالی تلفیقی و تصویب تفریغ بودجه همانند وظایف عملیاتی و اجرایی هیات مدیره یک سازمان می باشد
کارکرد دیگر مقررات‌گذاری برای هماهنگی، نظارت و اجراست.

این کارشناس مسائل شهری معتقد است: در مجموعه مدیریت شهری اگر نتوانیم هماهنگی مناسبی را بین دستگاه‌های اجرایی و حل مسائل شهری فراهم کنیم. بهره وری ما از مدیریت واحد شهری سطوح مطلوبی نخواهد داشت اگر مجموعه مدیریت شهری نتواند هماهنگی مناسبی را بین دستگاه‌های اجرایی و حل مسائل شهری فراهم کند، به وظائف ذاتی خود عمل نکرده است در حال حاضر اقدامات مطلوب در حوزه هماهنگی به شدت کاهش یافته است.

زیدوندی تصریح کرد: بدون شک انتخاب یک شورای متخصص که هنوز جای تقویت دارد استقرار نظام مدیریت شهری را در راستای بهبود کیفیت زندگی و مدیریت واحد شهری بهمراه خواهد داشت و شهرها با کیفیت بیشتری اداره می شوند.

وی افزود: بدون شوراها و بدون این نظام‌های هماهنگی شهرهای ما با چالش‌های جدی‌تری همراه خواهد بود. شفافیت و انضباط مالی کمتری را ایجاد وکیفیت زندگی در حوزه خدمات شهری در شهرها پایین‌تر خواهد بود. اعضای شورا باید متخصص مدیریت شهری باشند و در قبال این تخصص، تعهد هم داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.