×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی خوزستان در اردیبهشت / افزایش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

کوروش مودت در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: خوشبختانه پنج دستگاه ستادی ما موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند. همچنین ۴ هزار نیروی حق التدریسی تبدیل وضعیت شدند که با ۳ هزار نفری که پیش از آن تبدیل وضعیت شدند، جمعا ۷ هزار نیرو تبدیل وضعیت شدند. مرحله سوم تبدیل وضعیت نیز اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با حمایت دولت، سهم خوزستان در جذب نیرو از طریق ماده ۲۸، هزار و ۶۵۰ نفر بوده و امسال نیز ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از طریق ماده ۲۸ جذب خواهند شد. مجوز پرداخت حق التدریس صورت گرفت و مطالبات اضافه کار و مطالبات حق التدریس فرهنگیان نیز انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جذب نیروی سرباز معلم، بیان کرد: جذب ۲۹۰ سرباز معلم نیز در حال انجام است.

مودت با بیان اینکه سازماندهی برای اجرای امتحانات نهایی و استعدادهای درخشان را در دستور کار داریم، گفت: ثبت نام مدارس نمونه دولتی ویژه پایه دهم نیز در حال انجام است. ۴۵ مدرسه نمونه دولتی در استان داریم که دانش آموزان پذیرفته شده در این مدارس تحصیل خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی آینده، تصریح کرد: ثبت نام کتب درسی از ۲۲ فروردین آغاز شده است؛ البته ثبت نام برای دریافت کتب پایه اول، هفتم و دهم، از ششم تیرماه خواهد بود اما سایر پایه‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برگزاری امتحانات، تصریح کرد: برای برگزاری امتحانات نهایی و کنکور انتظار داریم که با توجه به دستورات استانداری، بتوانیم هماهنگی‌های لازم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سنوات قبل از طریق معاونت سیاسی اجتماعی استانداری هدایایی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته می‌شد. شرایط کرونایی در کشور باعث افزوده شدن بر تعداد این افراد شده است.

مودت در پایان در خصوص آخرین وضعیت جذب نیرو از طریق خرید خدمات یادآور شد: از طریق خرید خدمات با پیگیری‌های صورت گرفته، ۵۰ هزار ساعت به ما مجوز داده شد که نیرو جذب کنیم. این مجوز در سال ۹۹ داده شد و سه بار مناقصه نیز انجام شد اما پیمانکار واجد شرایط نیامد. مجددا از وزارت نامه‌ای گرفتیم اما شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که محل تامین نیروی انسانی تنها باید ماده ۲۸ و تربیت معلم باشد. رئیس جمهور اعلام کرد که خوزستان از این قائله مستثنی است. البته مجوز ما اکنون پابرجا است اما زمان زیادی نداریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.