×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار خوزستان: سیستم مدیریتی استان باید پرقدرت حرکت کند

قاسم سلیمانی دشتکی  روز چهارشنبه با حضور در خانه مطبوعات و دیدار با اعضای این خانه با تاکید بر اولویت بندی مسایل و مشکلات استان خوزستان بیان کرد: تاکنون در حال سامان دادن به اولویت‌های استان هستم و تا آخرین لحظه‌ای که در این منصب فعالیت می‌کنم  بر موضع خود پایدار هستم.

وی ادامه حرکت بر مسیر قانون  و به دور از حاشیه را مهم خواند و ادامه داد: خوزستان سرشار از منابع است لذا با توجه به این منابع سرشار نیازمند مدیریت در استان هستیم و بسیاری از مسایل و مشکلات استان با مدیریت درست برطرف خواهند شد؛ مدیران استان باید منابع را به ویژه منابع بخش خصوصی را به سمت خود جذب، و در مسیر توسعه از آن استفاده کنند.

استاندار خوزستان افزود: مدیران استان رفع مشکلات را لنگ اعتبار نگذارند؛ مدیر از نظر ما یعنی کسی که خودش دنبال منابع می‌ رود نه این که پشت یک میز بنشیند و منتظر باشد تا منابع برسد.

وی با  تاکید بر اینکه نباید هر مساله در خوزستان امنیتی شود گفت: کارتابل امنیتی باید تبدیل به کارتابل فرهنگی و اجتماعی شود؛ جای هر موضوع و مطلبی در شورای تامین نیست چراکه شورای تامین وظایف بزرگی  همچون مسایل امنیتی، مرزی، برون مرزی و … را برعهده دارد؛ مسایل تجاری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی باید از مجرای خود پیگیری شوند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد:  مردم در استان خوزستان با مشکلاتی نظیر مشکلات سیستم فاضلاب، در برخی شهرها مشکلات آب شرب، مشکل روان آب‌ها و … دست به گریبان  است، این مشکلات زیبنده استان خوزستان نیست البته تلاش ما بر این است تا گام به گام این مسایل و مشکلات برطرف شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی باید از نیروهای خود در جهت پیشبرد اهداف همان دستگاه استفاده کند گفت: متاسفانه گاهی مشاهده شده که از نیروهای سازمان همیاری ها شهرداری، نهضت سواد آموزی، شهرداری و …  به عنوان فرماندار یا مدیرکل استفاده شده در حالی که کار درستی نیست چرا که نیروی هر سازمان برای همان سازمان پرورش می‌یابد.

استاندار خوزستان با اشاره به مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان ها در استان بیان کرد: در این زمینه اقدامی کلان صورت گرفت و با وزیر نفت توافق شد در حدود ۲ میلیارد یورو در قالب حق آلایندگی و مسوولیت اجتماعی برای مباحثی مانند  سیستم آب و فاضلاب استان، آب‌های سطحی و غیره پرداخت شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با مسایل آب سندی به نام سند سازگاری با کم آبی یا خشکسالی در دست تنظیم است که مطابق با این سند سهم استان خوزستان سالانه ۱۵ میلیارد متر مکعب مصرف بر مبنای سال ۸۷ پیش بینی شده بود که از نظر ما قابل قبول نبود و پس از پیگیری و مقاومت ما در برابر این سهم بالاخره نظر مطلوب و مورد نظر ما پذیرفته شد که پس از تصویب نهایی آن را اعلام می‌کنیم.

سلیمانی درخصوص بحث انتقال آب افزود: پیشنهاد من پیرامون این مساله این است که نمایندگان سه استان خوزستان، چهار محال بختیاری و اصفهان با حضور استانداران این سه استان نشست کارشناسی داشته باشند و پس از کار کارشناسی و به دور از هرگونه لابی و فشار به یک جمع بندی عقلی و قانونی برسند.

وی در خصوص مطالبات نشریات و مطبوعات از دستگاه‌ها و شرکت‌ها در خوزستان بیان کرد: در این باره حتما مکاتبه می‌کنم و سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان را مکلف می‌کنم که اگر دستگاهی مطالبات مطبوعات را پرداخت نکرد تخصیص آن دستگاه را کم کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت واکسینه کردن اهالی رسانه در کنار دیگر اقشار افزود: با توجه به اینکه خبرنگاران و عکاسان خوزستانی از ابتدای کرونا تاکنون در کنار کادر درمان مشغول اطلاع رسانی بوده و هستند ضرورت دارد تا واکسینه کردن این قشر نیز در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: هیج دستگاهی حق شکایت از نقد منصفانه را ندارد و اگر مدیری در این زمینه شکایت کرده باید شکایت خود را پس بگیرد البته مساله توهین و افترا با نقد متفاوت است.

در این نشست مقرر شد موضوع تهیه قطعه زمینی به منظور استفاده اصحاب رسانه توسط اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات پیگیری و نتیجه آن گزارش شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.