×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تشدید محدودیت‌های کرونایی در اهواز

جمال عالمی نیسی افزود: برای اجرای محدودیت‌های کرونایی، اهواز به ۲۴ منطقه تقسیم شده که در ۱۲ منطقه کارگروهی با مسوولیت نیروی انتظامی و در ۱۲ منطقه دیگر کارگروهی با مسوولیت سپاه و با همکاری دیگر ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در اهواز برای حفظ سلامت و حفظ جان شهروندان اعمال می‌شود، اضافه کرد: بیشتر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی و تاکید زیاد، برخی شهروندان کرونا را عادی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این بی‌تفاوتی نه تنها برای خود شخص بلکه برای دیگر شهروندان نیز خطرناک است.

وی درباره محدودیت‌های مشاغل در وضعیت قرمز اهواز گفت: مشاغل گروه یک (ضروری) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل و یا با محدودیت فعالیت خواهند کرد.

عالمی نیسی ادامه داد: ادارات مستقر در شهرستان اهواز حداکثر با یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند و با اداراتی که شیوه‌نامه بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزود:استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر، خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

 

استفاده از ماسک اجباری شد

همچنین معاون برنامه ریزی فرماندار و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا اهواز، در حاشیه گشت نظارت ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا گفت: جلوگیری اصناف اهواز از ورود افراد بدون ماسک برای پیشگیری از کرونا ضرورت دارد.

حسن احمدی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی افزود: اصنافی که مجاز به فعالیت هستند از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند و در صورت مشاهده با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی ستادمقابله با کرونا خوزستان، از روز دوشنبه هفته جاری گروه‌های بیست و چهار گانه در شرق و غرب اهواز متشکل از مراکز بهداشت، سازمان صمت، نیروی انتظامی و اداره اماکن، اتاق اصناف، شهرداری اهواز، جمعیت هلال احمر،سپاه و فرمانداری اقدام به اجرای گشت‌های مشترک کردند که در نخستین روز تذکرها و اخطارهایی داده شد و تعدادی از اصناف نیز پلمب شدند.

احمدی بیان کرد: انتظار داریم گروه‌های شغلی غیرضروری با ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا اهواز همکاری کنند تا این وضعیت را مدیریت کنیم و از این پیک خارج شویم.

محدودیت‌های کرونایی در خوزستان از ۲۲ فروردین به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان از جمله اهواز در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.