×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۵۵۴ نفر در انتخابات شوراهای روستایی خوزستان نهایی شد

رضا نجاتی در نشست خبری در محل استانداری، با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان امسال از ۲ طریق حضوری و غیرحضوری صورت پذیرفت افزود: تعداد کل داوطلبان ثبت نامی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا ۱۴ هزار و ۵۵۴ نفر و انتخابات شورای اسلامی شهر چهار و هزار و ۴۵۷ نفر است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: در دوره  پنجم انتخابات شورای اسلامی روستا در خوزستان ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند.

وی ادامه داد: در این دوره از  کل تعداد ثبت نام کنندگان شورای اسلامی روستا ۶۴۳ نفر بانوان، یک هزار و ۳۵۱ نفر شاغل، یک هزار و ۲۶۱ نفر بیکار، ۳۸۳ نفر بازنشسته، هفت هزار و ۳۱۸ نفر شغل آزاد، ۱۹ نفر نظامی بازنشسته، و بقیه در بخش سایران تقسیم بندی می‌شوند.

نجاتی با اشاره به تفکیک سنی داوطلبان بیان کرد: زیر ۳۰ سال یک هزار و ۸۸۵ نفر، ۳۰ تا ۴۰ سال ۶ هزار و ۲۶ نفر، ۴۱ تا ۵۰ سال چهار هزار و ۱۵۹ نفر، ۵۱ تا ۶۰ سال یک هزار و ۷۹۸ نفر، ۶۱ تا ۷۰ سال ۵۸۹ نفر، ۷۱ تا ۷۵ سال ۸۹ نفر هستند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۶۵ نفر دارای سابقه نمایندگی قبلی و ۱۱ هزار و ۷۹ نفر بدون سابقه نمایندگی  قبلی بودند افزود: ۶ هزار و ۲۰۸ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، یک هزار و ۷۵۴ نفر تحصیلات راهنمایی، یک هزار و ۲۳۶ نفر دوره متوسطه، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دیپلم، ۶۳۱ نفر فوق دیپلم، یک هزار و ۹۰۶ نفر لیسانس،۲۲۷ نفر فوق لیسانس و یک هزار و ۲۳۶ نفر حوزوی هستند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: هم اکنون بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی روستا در هیات اجرایی آغاز شده و پس از اتمام آن، به هیات نظارت می‌رود.

وی با اشاره به تفکیک داوطلبان شورای اسلامی شهر در خوزستان بیان کرد: تعداد خانم‌های این عرصه ۴۱۱ نفر، تعداد شاغلان ۲ هزار و ۴۱۳ نفر، تعداد افراد بیکار ۱۴۲ نفر، بازنشستگان ۲۵۷ نفر، شغل آزاد یک هزار و ۱۹۷ نفر، نظامی بازنشسته ۱۹ نفر و سایران ۴۲ نفر هستند.

نجاتی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان شورای اسلامی شهر در این دوره گفت: زیر ۳۰ سال ۳۶۵ نفر، ۳۰ تا ۴۰ سال یک هزار و ۹۹۲ نفر، ۴۱ تا ۵۰ سال یک هزار و ۴۱۶ نفر، ۵۱ تا ۶۰ سال ۶۲۶ نفر، ۶۱ تا  ۷۰ سال ۱۱۵ نفر  و ۷۱ تا ۷۵ نیز پنج نفر ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره از ثبت نام  انتخابات شورای اسلامی شهر ۹۱ نفر با مدرک دیپلم، ۲۹۴ با مدرک فوق‌دیپلم، ۲ هزار و ۷۷۲ نفر با مدرک لیسانس، یک هزار و ۱۲۹ نفر با مدرک فوق لیسانس،  ۷۳  نفر با مدرک دکتر و  ۶۳ نفر با تحصیلات حوزوی ثبت نام کردند که در مجموع تعداد ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر نسبت به دوره قبلی حدود ۱۰ درصد افزایش ثبت نام دارد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نامزدها در هیات‌های اجرایی تایید شده‌اند گفت: هم اکنون بررسی صلاحیت‌ها در حوزه شورای اسلامی شهر در اختیار هیات‌ نظارت قرار گرفته تا کار بررسی را براساس برنامه زمان بندی انجام دهند که هفتم اردیبهشت نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این دوره تاکید ما بر ثبت نام غیرحضوری بود و بیشتر نیز به این صورت ثبت‌نام کردند اما در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز به صورت حضوری امکان ثبت نام وجود داشت تا کسانی که دسترسی اینترنتی نداشتند بتوانند ثبت نام کنند.

نجاتی ادامه داد: با توجه به گرمی هوا و نیز شیوع کروناف تعداد شعبات اخذ رای در خوزستان ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت که افزایش صندوق ها به تصمیم هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها بستگی دارد؛ برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر در مراکز استان‌ها به طور کامل الکترونیکی است به این منظور چهار شهرستان ماهشهر، امیدیه، بهبهان و خرمشهر را برای الکترونیکی برگزار کردن  انتخابات پیشنهاد داده‌ایم.

بیش از سه میلیون واجد رای در خوزستان

وی ادامه داد: واجدان شرایط رای دهی در خوزستان بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند که امیدواریم مشارکت بالا باشد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه مردم به نظام و انقلاب اسلامی علاقه دارند و در این دوره نیز همچون دوره گذشته حضور پیدا خواهند کرد گفت: مردم وطیفه شناس هستند و سر بزنگاه حضور خواهند یافت.

نجاتی ادامه داد: در این دوره از انتخابات اثر انگشت به خاطر کرونا حذف شده است.

بر اساس این گزارش، ثبت نام داوطلبان شورای روستایی همزمان با سراسر کشور از ۱۶ تا ۲۲ فروردین انجام شد. همچنین داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲ تا ۲۶ اسفند نامنویسی کرده بودند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شده بود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.