×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲ شرکت نیشکری دهخدا و امیرکبیر خوزستان واحدهای برتر استاندارد شدند

کشت و صنعت نیشکر دهخدا به عنوان واحد تولیدی برتر در تولید فرآورده شکر استاندارد و کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به عنوان اولین دریافت کننده گواهینامه حلال در صنعت قند و شکر ایران و تولید فرآورده شکر استاندارد از سوی سازمان ملی استاندارد ایران معرفی شدند.

سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است و نشان حلال دریافت شده از سایر نهادها، مرجعیت قانونی ندارد.

در چند سال اخیر نشان حلال در کنار نشان استاندارد به عنوان یک نشان جهانی درکشورهای اسلامی صادر می‌شود و دریافت این نشان کمک شایانی به صادرات و فروش محصولات غذایی دارد.

در سال‌های اخیرکشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکرخوزستان در زمینه کسب نشان استاندارد موفقیت های زیادی کسب کرده‌اند.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این شرکت پیشتاز در رعایت استانداردها و کسب نشان استاندارد در تولید محصول شکر و سایر محصولات جانبی است.

وی گفت:محصولات تولیدی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از جمله انواع شکر، خمیرمایه و الکل با بالاترین کیفیت و رعایت استانداردهای معتبر جهانی تولید می‌شود و در این زمینه نیز رتبه‌های متعددی را در عرصه ملی و جهانی کسب کرده است.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.

پیش بینی شده در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی‌‎سابقه و اسمی ۷۰۰هزار تن برسد.
نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.