×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات به ازای هر شاغل در کسب و کارهای خوزستان

محمد نجفیان اظهارداشت: برابر با اصلاحات انجام شده در خصوص اختصاص حمایت های اقتصادی ستاد ملی مدیریت کرونا ویژه استان خوزستان، هر واحد اقتصادی که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات حمایتی (در قالب دستورالعمل‌های کارفرمایی، خویش‌فرمایی فاقد بیمه و یا دستورالعمل‌های مربوط) شده نیز مشمول دریافت مابه‌التفاوت این تسهیلات از ۶۰ میلیون ریال به ۱۲۰ میلیون ریال می‌شود.

وی ادامه‌ داد: این فرآیند بدین معنی است که کارفرمایان علاوه بر افراد شاغل دارای بیمه می‌توانند بابت دیگر افراد شاغل که احتمالا فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند نیز تقاضای تسهیلات کنند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه همه مشاغل و کسب و کارهای غیر دولتی خوزستان که جزو گروه های ۲، سه و چهار هستند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی ستاد ملی مدیریت کرونا می‌شوند افزود: صاحبان کسب و کارها در استان خوزستان برابر دستورالعمل صادره از سوی ستاد ملی کرونا می‌بایست برای بهره‌مندی از این نوع تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه امسال در سامانه کارا اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه دوره تنفس ویژه بازپرداخت این تسهیلات سه ماه است گفت: بانک‌های عامل موظف هستند که تا پایان خرداد ماه نسبت تسهیلات متقاضیان ثبت نام شده که به تایید رسیده‌اند را پرداخت کنند.

نجفیان یادآورشد: سقف تسهیلات اعطایی به صاحبان کسب و کارها ۱۶۰ میلیون ریال است که تا این مبلغ نیازی به ضامن ندارد و بانک های عامل باید در قبال دریافت سفته و یا چک از متقاضی اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.

وی به تعیین ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ویژه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خوزستان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که تاکنون تنها حدود سه هزار میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است.

دبیری اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح‌کرد: متقاضیان مشمول این مصوبه ستاد ملی کرونا توجه داشته باشند که اگر با فرآیندهای زائد بانکی از سوی شعب روبه رو شدند مراتب را حتما به اتحادیه ها، اتاق‌های بازرگانی و اصناف اعلام کنند تا موضوع از طریق مراجع مربوطه مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، تا اسفندماه سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۵۲ واحد شغلی با اشتغال بیش از ۳۳ هزار نفر در خوزستان، برای دریافت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا نامنویسی شده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل به ویژه اصناف متحمل ضرر و زیان شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.