×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/افزایش مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

محمد مرعشی مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در نشست خبری امروز شنبه ۲۱ فروردین که با موضوع اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: پس از افزایش سالانه حقوق مستمری بگیران در فروردین ۹۹ این سازمان در مرداد ماه به پشتوانه ۳۲ هزار میلیارد تومان وصول مطالبات از دولت متناسب سازی حقوق مستمری بگیران را اجرا و احکام جدید آنان را صادر کرد.

مرعشی افزود: در مهر ۹۹ صندوق های بازنشستگی کشوری پس از افزایش حقوق ابتدای سال مجددا همسان سازی حقوق در خصوص مستمری بگیران تحت پوشش خود را اجرا کرد که باعث ایجاد اختلاف فاحش در سطح حقوق مستمری بگیران دو صندوق شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به اعتراضات بازنشستگان گفت: علاوه بر اینکه همسان سازی انجام شده توسط این سازمان موجبات رضایت مخاطبین مربوطه را فراهم نیاورد بلکه باعث شکل گیری اعتراضات و تجمعاتی بصورت مستمر شد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تنگناهای مالی که این سازمان با آن مواجه بوده اقدام در خصوص مطالبات مطرح شده عملیاتی شده و احتساب سنوات ارفاقی بازنشستگان سخت و زیان آور که در محاسبات اولیه لحاظ نشده بود به منظورمساعدت با این بخش از مستمری بگیران مجددا مورد احتساب قرار گرفته و مابه التفاوت مربوطه در اسفند ۹۹ به افراد ذیربط پرداخت شده است.

مرعشی یادآور شد: با پیگیری های موثر وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان مجلس پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان در قالب بند واو تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد تصویب قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این سازمان با تکیه بر مصوبه مذکور بدون دریافت هیچگونه مبلغی جهت تسریع در اجرای همسان سازی مستمری بگیران کار صدور احکام مربوطه را آغاز کرد، اظهار داشت: برای اولین بار افزایش سالانه مستمریها در اجرای مواد۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را به همراه مبالغ مربوط به همسان سازی در فروردین ماه پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این ارقام از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ به حساب مستمری بگیران واریز می شود و باعث رفع تبعیض در سطح حقوق مستمری بگیران سازمان با سایر صندوق ها خواهد شد.

مرعشی خبر داد: لازم به توضیح است که مبلغ یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان نیز در روزهای پایانی اسفند به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بیان داشت: آنچه در اسفند ۹۸ با دو مرحله همسان سازی و افزایش سنواتی در سال ۹۹ برای بازنشستگان صندوق کشوری صورت گرفت افزایش ۱۳۰ درصدی حقوقشان در فروردین ۱۴۰۰ بود.

وی در ادامه عنوان کرد: به همین دلیل قرار شد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند آنها افزایش پیدا کند و مابه التفاوت حقوق جبران شود.

مرعشی با اعلام اینکه آنچه امروز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۰ است؛ گفت: این در حالی است که در سال ۹۸ مجموع پرداختی های حقوق بازنشستگان ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان افزود: با متناسب سازی انجام شده و همچنین افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ۱۳۰ درصد در فروردین ماه نسبت به اسفند ۹۸ رشد داشته است.

وی اظهار کرد: به طور مثال فردی با ۳۰ سال سابقه کار و حداقل پرداختی بیمه که در اسفند ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشته در فروردین ۱۴۰۰ دریافتی اش به ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

مرعشی یادآور شد: برای بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه نیز این مبلغ کاهش جزئی دارد و برای بیش از ۳۰ سال سابقه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

گزارش از سارا محسنی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.