×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جلوی خروج مرغ از خوزستان گرفته شود / لزوم نظارت قوی بر بازار سیمان

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: سامانه‌ای برای توزیع شکر ثبت شود تا با توجه به اختلاف قیمتی که در خصوص قیمت شکر وجود دارد، مشکل به وجود نیاید و هر فردی که شکر دریافت می‌کند با کد ملی مشخص شود.

وی افزود: اینکه یک فرد چندین بار شکر با نرخ در نظر گرفته‌شده برای خانوار دریافت کند و مشخص نباشد که چند بار شکر دریافت کرده و سپس شکر دریافتی را در بخش صنف و صنعت عرضه کند باعث مشکلاتی برای بازار می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: باید ساز و کاری تعریف شود تا هر کسی به میزان سهمیه مورد نیازش شکر دریافت کند و پس از آن سهمیه‌ای به فرد تعلق نگیرد تا شاهد بر هم خوردن بازار و اختلاف قیمت به این شکل در خصوص شکر نباشیم.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص وضعیت مرغ در خوزستان عنوان کرد: برای نیمه اول ماه رمضان، موجودی مرغ استان خوزستان کافی است اما نباید اجازه دهیم که مرغ کم بیاید. باید پیش از این، ظرفیتی خریداری شود که مشکل کمبود مرغ نداشته باشیم.

وی افزود: آنچه که سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گزارش می‌دهد عنوان می‌کند که مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد اما اینکه مرغ تولیدشده به کشتارگاه‌ها نمی‌رسد مساله‌ای است که باید بررسی شود.

استاندار خوزستان گفت: مدیران عادت کرده‌اند که توپ را در زمین یک دیگر می‌اندازند و از پاسخ دادن پرهیز می‌کنند. اکنون در بحث مرغ احساس خطر می‌شود و در این خصوص باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا مشکل مرغ در خوزستان رفع شود.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: کشتار مرغ در خوزستان باید افزایش یابد تا در ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین مرغ نداشته باشیم.

وی در خصوص نظارت بر بازار و توزیع مرغ در خوزستان افزود: بخش‌های بازرس و ناظر بر بازار نباید به بازار فشار بیاورند اما باید بازار را کنترل کرد تا مردم اذیت نشوند و بحث نظارت بر توزیع مرغ در بازار را باید به صورت جدی اجرایی کرد.

استاندار خوزستان گفت: نیروی انتظامی موظف است با قدرت جلوی خروج مرغ را از استان خوزستان بگیرد؛ این مساله باید در شهرستان‌هایی که مبادی خروجی استان خوزستان هستند به صورت ویژه کنترل شود تا زمانی که بازار ماه رمضان تنظیم شود و مشکل تامین مرغ در استان حل شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: اگر روزانه ۳۵۰ تن کشتار داشته باشیم، برای ماه رمضان حدود ۱۰۰ تن کسری خواهیم داشت و متولیان این امر باید پیگیر حل مشکل تامین مرغ برای استان باشند. در این زمینه از استان‌های فارس و ایلام برای تامین مرغ استان خوزستان پیگیری خواهیم کرد تا نیاز و کمبود مرغ خوزستان از این استان‌ها تامین شود.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد آرامش در بازار مرغ هستیم و این مهم با همکاری بخش‌های مختلف به وجود می‌آید. در سطح کشوری نیز پیگیری خواهیم کرد تا سهمیه مرغ خوزستان افزایش یابد و بخشی از نیاز استان تامین شود.

استاندار خوزستان در خصوص قیمت شن و ماسه و سیمان در بازار گفت: بر اساس آنچه به من گزارش داده شده است، قیمت سیمان از درب کارخانه تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد بیش از دو برابر می‌شود. این امر به دلیل ضعف مدیریت و عدم نظارت بر بازار است که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: باید نظارت بر فروشندگان و عاملان توزیع قوی‌تر شود؛ اگر نظمی در توزیع داده شود قطعا شرایط قیمت سیمان در بازار استان خوزستان مطلوب خواهد شد. اگر سامانه‌ای ایجاد شود تا توزیع و فروش سیمان سامانه‌ای شود، نظارت آسان خواهد شد و دست دلالان نیز از بازار سیمان قطع می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.