×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
لزوم توجه به مبارزه با حریق در سند راهبری حفاظت از جنگل‌های زاگرس

کوروش کیانی در نشست بررسی سند راهبری حفاظت و مدیریت پایدار منابع زاگرس اظهار کرد: بر حسب درخواست وزارت جهاد کشاورزی از ریاست جمهور برای تشکیل ستاد ملی راهبری حفاظت و مدیریت پایدار منابع زاگرس، جلسه‌ای در سطح ملی برگزار شد که ۱۲ مصوبه داشت؛ بر اساس این جلسه قرار است ستاد ملی راهبری حفاظت از جنگل‌های زاگرس در کشور تشکیل شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات آن جلسه این بود که سند راهبری حفاظت از جنگل‌های زاگرس توسط سازمان جنگل‌ها تدوین شود. این سند توسط سازمان جنگل‌های کشور تهیه و به استان‌ها ارسال شد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

کیانی تصریح کرد: بر این اساس جلسه‌ای امروز برگزار شده تا سند راهبری حفاظت از جنگل‌های زاگرس در سطح استان خوزستان مورد بررسی قرار بگیرد. مسائل و مشکلات حوزه زاگرس در خوزستان مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن، نظرات استان خوزستان به سازمان جنگل‌ها منتقل خواهد شد تا در سند ملی لحاظ شود.

وی افزود: سند راهبری حفاظت از جنگل‌های زاگرس پس از جمع‌بندی نظرات سایر استان‌های کشور به هیات وزیران ارسال خواهد شد تا پس از تصویب، به عنوان برنامه جامع جهت اقدام برای حمایت از بوم‌سازگان زاگرس و حفاظت و پایداری از این حوزه اجرایی شود.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: تامین و تجهیز امکانات برای مبارزه با حریق در جنگل‌های زاگرس یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است. کنترل آفات و بیماری‌ها و همچنین ترویج و کمک به معیشت بهره‌برداران و ساکنان حاشیه جنگل‌های زاگرس از دیگر مشکلات این حوزه است.

کیانی تصریح کرد: مساله تامین سوخت برای روستاییان ساکن در حاشیه جنگل به منظور استفاده کمتر از درختان جنگل یکی دیگر از مسائل مهم در این حوزه است. بازنگری در طرح‌های عمرانی نامتوازن در حوزه زاگرس و عدم واگذاری معادن در محدوده زاگرس به منظور حفظ بوم‌سازگان، از دیگر مسائل و مشکلات در حوزه زاگرس است.

وی افزود: این درخواست‌ها و دغدغه‌ها در سند راهبری حفاظت از جنگل‌های زاگرس گنجانده شده و امیدواریم با اجرایی شدن آن، شاهد کاهش مشکلات این حوزه باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.