×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پروتکل‌های بهداشتی در اهواز اجرا نمی شود

دکتر سید محمد علوی در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان اظهار داشت: با وجود اینکه اعلام کردیم در شهرهای قرمز و نارنجی کسی به سفر نرود اما متاسفانه این موضوع رعایت نشد و تعداد سفرها در خوزستان نسبت به سال گذشته بیشتر شد.

وی به تجمع در یک رستوران که در حال صرف غذا بودند اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان انتقال بیماری در رستوران‌ها است.

وی افژود: ما بارها اعلام کردیم که در مناطق قرمز و نارنجی، رستوران‌ها تنها باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند اما این موضوع به خوبی اجرا نمی شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش موارد بیماری در استان گفت: اکنون در خوزستان به جز ۲ شهر که وضعیتشان زرد است، همه شهرهای خوزستان نارنجی و قرمز (در منطقه خطر و پرخطر) هستند که بسیار نگران کننده بوده و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده تا چهار سال آینده این ویروس در جهان وجود دارد لذا باید مهارت زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم و  برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه مرگ و میرها انضباط را رعایت کنیم تا بتوانیم پیک بیماری را مهار کنیم.

علوی عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به زحمت توانسته‌اند تخت‌های مختص بیماران کرونایی را افزایش دهند لذا با توجه به محدود بودن تعداد تخت های بیمارستانی باید ورودی به بیمارستان‌های استان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در مدت شیوع بیماری اجازه ندادیم کسی پشت درب بیمارستان ها بماند افزود: اگر بار افزایشی مراجعه به بیمارستان ها ادامه پیدا کند قطعا تعداد تخت‌های ما به خصوص در بخش آی سی یو جوابگوی بیماران کرونایی نخواهد بود.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: روز گذشته تعداد مرگ های کل کشور به ١٩۴ نفر رسید که پیش‌بینی می شود این تعداد در روزهای آینده بیشتر شود لذا از مردم تقاضا داریم که دستورالعمل های بهداشتی و ماسک زدن را رعایت کنند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.