×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دانشگاه شهید چمران اهواز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در رتبه بندی ISC

غلامحسین خواجه روز دوشنبه در این خصوص اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ ISC، عملکرد دانشگاه‌ها در ۶حوزه‌ آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن پنج درصد) مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: هرکدام از این معیارهای اصلی به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه‌ها در هر یک از آن‌ها به‌ صورت جداگانه ارزیابی می‌شود که تعداد شاخص‌های به کار گرفته‌شده نیز در رتبه‌بندی جدید ۱۰۴ شاخص و زیر شاخص است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این دانشگاه در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی جهان اسلام جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع و ۱۵ دانشگاه برتر جامع و تخصصی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سطح جهان سازمان‌ها و نظام‌های علم‌سنجی، مسئولیت ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها را بر عهده ‌دارند که برخی از این نظام‌ها ملی و برخی دیگر نیز بین‌المللی است که این رتبه‌بندی‌ها نشان‌دهنده اعتبار آموزشی و علمی دانشگاه‌ها است.

خواجه بیان کرد: پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه استنادی در کشور در آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی با در نظر گرفتن شاخص‌های اثرگذارتری نسبت به سال‌های قبل، عملکرد دانشگاه‌ها را موردبررسی قرار داده و از سوی دیگر این پایگاه بین‌المللی شده است و در سطح کشور و نظام‌های رتبه‌بندی علمی جهان فعالیت دارد. درحال حاضر پایگاه استنادی جهان اسلام، کارگزار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بررسی فعالیت‌های دانشگاه‌ها کشور است.

وی یاداور شد: آموزش،پژوهش و فرهنگ سه حوزه‌ اثرگذار هر دانشگاه است و تمامی فعالیت‌های دانشگاه حول این سه محور انجام می‌شود؛ دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به‌قرار گرفتن در خوزستان و موقعیت اقتصادی، صنعتی و فرهنگی آن سیاست‌های خود را بر اساس مسئولیت‌پذیری اجتماعی تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در سال‌های اخیر بیشترین فعالیت‌های دانشگاه بر اساس این سیاست‌ها انجام‌ شده و دانشگاه ارتباط موثری با حوزه‌ی صنعت و جامعه داشته است؛ این مساله تنها به دانشکده‌های فنی و مهندسی مختص نیست بلکه دانشکده‌های حوزه‌ی علوم انسانی نیز توانسته‌اند در ارتباط با دستگاه‌های مختلف همکاری‌های موثری را داشته باشند.

وی اظهار داشت: مفهوم ارتباط با صنعت و جامعه تنها به ارتباط و انجام پروژه‌های صنعتی منتهی نمی‌شود بلکه هر پایان‌نامه،تحقیق و یا نظریه‌ای که از دانشگاه خارج شود که متوجه مشکلی در جامعه باشد، ارزشمند است. خوشبختانه این مساله در سال‌های اخیر موردتوجه اعضای هیات علمی دانشگاه قرار گرفته است.

خواجه گفت: در سال‌های قبل دانشگاه شهید چمران اهواز بین رتبه های ۱۶ تا ۲۰ دانشگاه های برتر کشور در ارزیابی ISC بود که بخشی از موفقیت این دانشگاه در ارتقای جایگاه و قرار گرفتن میان ۱۰ دانشگاه برتر در این رتبه‌بندی جدید به تلاش مجموعه‌ی دانشگاه و بخشی نیز به تغیر در شاخص‌ها در ISC و همچنین نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر روند انتخاب دانشگاه‌های برتر کشور باز می‌گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.