×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
برپایی آیین‌های ترحیم مانع از خروج کل خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی شد

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در پنجاه و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: به دلیل برگزاری آیین‌های ترحیم در شهرستان‌های شوش و کرخه، در چند روز آینده این ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار خواهند گرفت لذا از فرمانداران انتظار داریم که این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران برخورد جدی‌تری با برگزارکنندگان جشن و عزا داشته باشند افزود: اگر قرار است آیین بزرگی در شهرستان برگزار شود و فرمانداران از آن مطلع هستند حتما باید با اولیا دم صحبت کرده و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا جلوی برگزاری آن گرفته شود.

نحوه تحویل جنازه به صاحبان عزا مدیریت شود

استاندار خوزستان گفت: اگر نحوه تحویل جنازه به صاحبان عزا مدیریت شود می‌توان آیین خاکسپاری را با تعداد اندکی برگزار کرد تا جلوی شیوع کرونا گرفته شود. این سختگیری‌ها به خاطر سلامت مردم و پیشگیری از بروز بیماری است و انتظار داریم که صاحبان جشن و عزا همکاری کنند.

وی با تشکر از مردم، اصناف و سایر اقشار به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز سیزدهم فروردین افزود:  همکاری مردم، نهادها، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باعث شد که تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان از ۱۱ به پنج شهرستان کاهش پیدا کند. همچنین تعداد شهرستان‌های نارنجی خوزستان از هفت به ۱۳ شهر برسد.

سهل انگاری در برپایی آیین جشن و عزا منجر به افزایش بستری‌ها می‌شود

سلیمانی دشتکی گفت: در برپایی آیین‌های جشن و عزا برخی فرمانداران ایده‌های خوبی به کار بردند ولی برخی‌ها سهل انگاری کردند که منجر به افزایش آمار بستری‌ها شد.

وی گفت: فرمانداران باید با کسانی که آیین‌های ترحیم را برگزار می‌کنند برخورد کرده و آنها را به دستگاه قضا معرفی کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های قرمز کرونایی، تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت بوده و حضور ۳۰ درصد کارکنان ادارات ضروری است.

به‌گفته وی در شهرستان‌های نارنجی نیز فعالیت ۵۰ درصد کارکنان لازم و تنها گروه‌های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند.

ممنوعیت تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی

استاندار خوزستان بیان کرد: تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع است؛ همچنین در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری آیین‌های مذهبی مجاز است اگرچه انتظار می‌رود اینگونه آیین‌ها در فضای باز برگزار شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی همچنان ادامه دارد گفت: این طرح مهم ترین موضوع در قطع زنجیره کرونا است.

وی ادامه داد:با توجه به گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها باید فکری به حال این موضوع کرد چون ممکن است مجدد آمار بیماری افزایشی شود.

تنها استان کشور هستیم که روند بیماری در آن کاهشی است

استاندار خوزستان با تشکر از رسانه‌ها، گردانندگان فضای مجازی، صدا و سیما، شیوخ و بزرگان، اصناف، بازاری ها و سایر اقشار که در مدیریت کرونا کمک می‌کنند گفت: در کل کشور تنها استانی هستیم که روند بیماری در آن سیر نزولی دارد. در استان یزد روند بیماری ثابت و در بقیه استان‌ها سیر صعودی دارد.

وی افزود: بسته های بسیار خوبی برای اصناف در ستاد ملی تصویب شده که قرار است با اصناف و بانک‌ها نشستی داشته باشیم. دستگاه قضا، نیروی انتظامی، بسیج و قرارگاه نظارتی نقش موثری در کاهش شهرستان‌های قرمز خوزستان داشتند.

درمان بیماران سرپایی منجر به کاهش موارد بستری شد

سلیمانی دشتکی گفت: نیروی انتظامی خوزستان از عوامل شهرداری برای جمع آوری دستفروشان حمایت کند و پیش از برگزاری تجمع افراد، در محل حضور داشته و جلوی دست فروشان را بگیرند؛ همچنین با کسانی که پشت صحنه بوده و اراذل و اوباش هستند برخورد قضایی شود.

وی با بیان اینکه همکاری بین دستگاهی باید ادامه داشته باشد افزود: با اجرای طرح جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز، درمان بیماران سرپایی از روز ۲۸ اسفند در منزل انجام و این موضوع باعث کاهش موارد بستری شد و یکی از عوامل کاهش وضعیت قرمز در خوزستان بود.

استاندار خوزستان همچنین گفت: مریضی که با ۳۰ درصد مشکل ریوی به بیمارستان مراجعه کرده و در نهایت فوت کرده است نشان از ضعف و خستگی کارکنان آن بیمارستان دارد و بهتر است که درب آن بیمارستان بسته شود البته انتظار داریم که نظارت‌ها جدی‌تر شود و این موضوع هر چه سریع تر حل شود.

وی ادامه داد: از فرمانداران استان انتظار داریم از تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا ممانعت کنند و اسلحه اشخاص ضبط و مجوز آنها را باطل کنند؛ همچنین این افراد را برای محاکمه به دستگاه قضا معرفی کنند.

وی افزود: درست نیست که تالارهای عروسی بسته باشد اما در باغ و ویلاها شاهد برگزاری آیین جشن باشیم، لذا باید جلوی برگزاری آیین‌ها در باغ و ویلاها گرفته شود.

سلیمانی دشتکی همچنین در خصوص سفر رییس قوه قضاییه به خوزستان بیان کرد: از حضور حجت الاسلام والمسلمین آقای رییسی رییس قوه قضاییه به خورستان استقبال می‌کنیم.

هم اکنون پنج شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۳ شهرستان نارنجی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.