×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ورود روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب به رودخانه کارون

محمدجواد اشرفی در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مقرر بود پروژه تصفیه‌خانه‌های پنج شهر خوزستان از محل فاینانس، اجرا شود و به بهره‌برداری برسند که این کار انجام نشده است.

وی افزود: مقرر بود تا دی‌ماه سال ۹۹ تصفیه‌خانه شادگان بهره‌برداری شود که این اتفاق نیز نیفتاد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: در سال ۹۶ تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افتتاح شد اما هیچگاه مورد بهره‌برداری قرار نگرفت؛ کلکتورهای این تصفیه‌خانه تکمیل نشد و اکنون بلااستفاده است بنابراین با تداوم این شرایط، قطعا دچار فرسودگی و مشکلات پس از آن خواهد شد.

وی گفت: در سال ۹۸ شرکت آب و فاضلاب پیشنهاد ایجاد کلکتور موقت را برای تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز داد که تا زمان راه‌اندازی کلکتور اصلی مورد استفاده قرار بگیرد اما با وجود جلسات متعدد، این کار نیز انجام نشده است و توجیه آن‌ها در این زمینه، وجود تعارض با شرکت فولاد است.

اشرفی بیان کرد: با وجود توافقات اولیه، با گذشت یک سال و نیم از توافقات هیچ کاری انجام نشده است. در حال حاضر در شبانه‌روز ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب وارد رودخانه کارون می‌شود در حالی که اگر این کلکتورهای موقت به تصفیه‌خانه متصل شوند، روزانه از ورود ۶۰ هزار مترمکعب پساب به رودخانه جلوگیری می‌شود و این پساب‌ها به تصفیه‌خانه منتقل خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت سیستم دفع فاضلاب بیمارستان‌ها، تصریح کرد: در سطح خوزستان ۶۰ واحد بزرگ وجود دارد که در جلسه گذشته این شورا گفتیم که سیستم فاضلاب ۱۴ واحد دچار مشکل است و در این خصوص باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به حل مشکل اقدام می‌کرد. بر اساس خوداظهاری و پایشی که انجام‌شده، پنج واحد از این تعداد رفع مشکل کرده‌اند.

اشرفی افزود: طبق پایش انجام‌شده از ۱۶ بیمارستانی نیز که در این زمینه مشکل دارند، تنها در بیمارستان سینای کارون رفع مشکل شده است. برای بیمارستان لالی و راه زینب بندرامام نیز یک پکیج خریداری شده و یکی نیز در مراحل خرید است. در مابقی مراکز هنوز رفع مشکل نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیمارستان‌های مهمی مانند نظام مافی شوش همواره در این زمینه مشکل دارند به گونه‌ای که سیستم فاضلاب این بیمارستان در سال ۹۹ غیرفعال بوده یا کارایی مناسبی نداشته است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود زیرا پساب‌های بیمارستانی، پساب‌های خاصی هستند و توجهیی ندارد که در این زمینه اقدام سریعی انجام نشود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.