×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم انجام تعهدات مسئولان را در تلویزیون اعلام می‌کنم

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای حفاطت کیفی رودخانه کارون که امروز (۱۴ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص برخورد با مشکلات آب و فاضلاب اظهار کرد: سیستم من یک سیستم اجرایی است و کاری به حاشیه ندارم بنابراین نباید کسی از من دلخور شود.

وی با اشاره به وضعیت آب و فاضلاب خوزستان، افزود: وضعیت آب و فاضلاب خوزستان به گرهی کور تبدیل شده است. مشکلات مربوط به سیستم آب و فاضلاب هیچ استانی مانند خوزستان نیست و هیچ استانی مانند خوزستان درصد زیادی از مناطق آن دچار مشکل آب و فاضلاب نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر در طول ۱۰ سال گذشته، سالی ۱۰ درصد در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان کار می‌شد، اکنون پروژه‌های سیستم آب و فاضلاب تکمیل شده بودند.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: ۴ هزار روستا در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، ۶۶۰ روستا فاقد لوله‌کشی آب شرب هستند. برخی شهرهای خوزستان نیز از سیستم فاضلاب برخوردار نیستند.

وی افزود: باید برای وضعیت سیستم آب و فاضلاب خوزستان اقدامات جدی انجام شود. کار سخت است اما باید همه به صورت یکپارچه، پیگیر تامین منابع در سطح استانی و ملی باشیم.

استاندار خوزستان گفت: در این راستا، ماده ۵۶ فرصت خوبی برای اصلاح شبکه و زیرساخت فاضلاب در خوزستان است. قول وزیر نفت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو به خوزستان به منظور رفع مشکلات زیرساختی نیز باید پیگیری شود.

وی با اشاره به ادامه ورود پساب به رودخانه کارون و عدم انجام تعهدات شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این خصوص، بیان کرد: باید کلکتورهای موقت تصفیه‌خانه شرق اهواز تا نیمه خردادماه اجرا شوند و به بهره‌برداری برسند تا از ورود ۶۰ هزار مترمکعب از پساب به کارون جلوگیری شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: اگر پروژه‌ای در موعد مقرر تکمیل نشود، در تلویزیون موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و می‌گویم که آقایان دروغ گفته‌اند زیرا عدم انجام تعهدات، خیانت به مردم است. امکان ندارد اجازه تعلل در مصوبه‌ای را بدهم.

وی در خصوص بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شادگان نیز تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در تیرماه امسال به نتیجه برسد. تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را پیگیری می‌کنم اما اگر اعتبار از این طریق تامین نشد، تلاش می‌کنیم که از منابع استانی این اعتبار را تامین کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص ساماندهی پساب بیمارستانی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در این خصوص یک برنامه زمان‌بندی ارائه دهند تا اولویت کارها و زمان انجام آن‌ها مشخص شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.