×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
۳۵۹هزار تن شکر خام در شرکت توسعه نیشکرخوزستان تصفیه شد

عبدعلی ناصری  در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تا پایان مرداد ماه امسال که پایان عملیات تصفیه شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است در مجموع ۷۲۰هزار تن شکر خام که ۹۰هزار تن آن شکر زرد وارداتی و بقیه آن شکر تولیدی این شرکت است تبدیل به شکرسفید خواهد شد.
وی گفت: در یک بازه زمانی ۱۸۰روزه از آبان تا آخر پایان مرداد ماه، روزانه ۲هزار و ۵۰۰تن شکر خام به شکر سفید تبدیل می‌شود.

آغاز عملیات داشت نیشکر در واحدهای هفت گانه نیشکری

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از شروع عملیات داشت محصول نیشکر در سطح ۶۹هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی واحدهای هفت گانه نیشکری وابسته به این شرکت خبر داد.

ناصری افزود: عملیات کشت و داشت نیشکر در واحدهای هفت گانه در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته حدود پنج هزار هکتار افزایش دارد.

وی گفت: با این سطح کشت نیشکر در واحدهای هفت گانه وابسته به این شرکت ، پیش بینی می‌شود تولید محصول راهبردی شکر در این شرکت درسال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای نخستین بار به رقم بی سابقه ۷۰۰هزار تن برسد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.
واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.

پیش بینی شده امسال (۱۴۰۰-۱۳۹۹)تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی سابقه ۶۱۲هزار تن برسد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.
براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان تامین خواهد شد.

 

منبع: امید جنوب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.