×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
ابلاغ مرز شهرستان کارون با اهواز از سوی وزارت کشور

فاضل عبیات در پایان نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های کارون، باوی و حمیدیه که امروز (۱۲ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در ارتباط با آب و فاضلاب مباحثی مطرح شد و در مورد تاسیسات شیبان و تاسیسات آبرسانی در ویس و روستاهای شهرستان باوی، مهلت‌های زمانی برای شرکت آب و فاضلاب و سازمان آب و برق خوزستان در نظر گرفته شد تا کار تاسیسات را به اتمام برسانند و در ارتباط با آب روستاها با آغاز فصل تنش آبی، مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: در خصوص وضعیت آبرسانی در روستاهای شهرستان باوی و تاسیسات مربوط به آبرسانی و آب شهری و آبرسانی کشاورزی برنامه‌ریزی شد و افزایش و تقویت آبرسانی و امکان برنامه‌ریزی برای نوبت‌بندی آب مورد بحث و تاکید استاندار قرار گرفت.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در حوزه راه در شهرستان باوی تمرکز بحث بر موضوع پل عنافچه بود که پل بسیار مهمی است و حدود ۳۰ روستا از روستاهای باوی را به مرکز این شهرستان وصل می‌کند.

وی افزود: بعضی از کارهای مقدماتی و انعقاد قرارداد آن انجام شده اما متاسفانه پیشرفت پروژه کند بوده است. قرار شد این پروژه به شکل استاندارد و جزو پروژه‌های راه، از سازمان برنامه و بودجه و معاونت ریاست جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

عبیات گفت: در ارتباط با شهرستان کارون نیز بحث‌هایی در حوزه آب و فاضلاب مطرح شد. تکمیل شبکه فاضلاب خیابان‌هایی که مشکل پس‌زدگی آب و فاضلاب دارند و جمع شدن فاضلاب و زباله در شهر کوت عبدالله مورد بحث قرار گرفت و مهلت‌های زمانی برای حل این مشکلات در نظر گرفته شد. تکمیل شبکه بلوار امام رضا و تکمیل شبکه یا خط فاضلاب مربوط به اسلام‌آباد شرقی و غربی در شهرستان کارون نیز مورد بحث قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مسائلی نیز از قبیل فاز ۲ طرح آبزی‌پروری آزادگان در کوت عبدالله مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که دستگاه‌های مختلف هم در زمینه تأمین برق و احداث زهکش در فاز و برق‌رسانی این طرح کارهایی انجام دهند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: اداره‌کل شیلات خوزستان در این زمینه باید به کارهای خود سرعت بیشتری بدهد زیرا امکان اشتغال برای ۳ هزار نفر در فاز ۲ طرح آبزی‌پروری آزادگان وجود دارد.

وی گفت: در زمینه برخی روستاها و به ویژه بحث آب روستایی نیز صحبت‌هایی شد. در مورد تاسیسات تصفیه‌خانه آب کوت عبدالله به ویژه حوضچه ته‌نشینی که ساخته شده اما در حال استفاده نیست، نیز باید تعیین تکلیف شود.

عبیات تصریح کرد: مساله محدوده شهرستان کارون و مرز آن با شهرستان اهواز نیز مورد بحث قرار گرفت؛ محدوده شهرستان‌های کارون و اهواز سالیان زیادی است که مورد مناقشه بوده است که در ماه‌های اخیر محدوده کارون از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: با هماهنگی دو فرمانداری اهواز و کارون، حتما این مساله باید توسط معاونت سیاسی استانداری خوزستان در دو هفته آتی اجرایی و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در زمینه استقرار ادارات نیز در هر سه شهرستان کارون و باوی و حمیدیه، تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد که حتما از ادارات استانی در این شهرستان‌ها مستقر باشند و به تعداد نیروها نیز اضافه شود. البته از نیروها و پست‌های موجود در مرکز استان‌ها برای اینکه در شهرهایی که ادارات مستقر نشده‌اند یا اختیار لازم را ندارند، استفاده می‌شود تا مشکل شهروندان برای مراجعه به ادارات رفع شود.

وی افزود: در زمینه مشکلات شهرستان حمیدیه، تصمیم‌های خوبی گرفته شد. در خصوص فاضلاب و پروژه‌های آب نزد سازمان آب و برق خوزستان مباحثی مطرح و مقرر شد که در مهلت‌های زمانی مشخص، کارها به اتمام برسند.

عبیات تصریح کرد: در زمینه راه‌های روستایی مسیر خسرج در شهرستان حمیدیه نیز تصمیماتی گرفته شد. مقرر بود پل خسرج در انتهای این مسیر روی رودخانه کرخه احداث شود که البته پیگیری‌های اولیه و مبانی اعتباری آن، همچنان بدون نتیجه باقی مانده بود و مقرر شد این مساله مورد پیگیری استانداری قرار بگیرد.

وی افزود: پل خسرج، پل بسیار مهمی است و سه شهرستان اهواز و حمیدیه و شوش را به هم متصل می‌کند و البته اکنون در محدوده شهرستان کرخه قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به این که اشتغال سه شهرستان حمیدیه، کارون و باوی کشاورزی‌محور است، در زمینه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و مشکلات باقیمانده از فاز اول، مسائلی مطرح شد.

وی افزود: اختصاص چند هزار هکتار از فاز دوم این طرح به شهرستان کارون یکی از مسائلی بود که در جلسه مطرح شد و مژده خوبی برای مردم شهرستان کارون است. سطح بسیار مناسبی در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

عبیات گفت: در ارتباط با شهرستان حمیدیه نیز بعضی از مشکلات مربوط به تامین آب مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مورد بحث قرار گرفت. در زمینه کشاورزی تابستانه نیز بحث‌هایی مطرح و مقرر شد که مسائل مرتبط با آب و میزان آب و کشت تابستانه در جلسه شورای کشاورزی آتی که به ریاست استاندار خوزستان و با دعوت از معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار بگیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.