×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اقدام فوری برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با آب و فاضلاب در خوزستان

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۱۱ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مشکلات آب شرب و سیستم فاضلاب و تاثیر آن بر سلامت مردم بررسی شد.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: تصمیم فوری گرفته شد که در وضعیت فعلی کار را شروع کنیم و تمامی شهرستان‌های خوزستان شورای سلامت را در هفته آینده برگزار و برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با آب و سیستم فاضلاب، تقسیم کار کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تصمیم دیگر، مربوط به پیگیری جدی برای حل مشکلات آب و سیستم فاضلاب در استان خوزستان بود؛ از جمله اینکه پروژه‌هایی که با مبلغ کم و حدود ۱۰، ۱۲ میلیارد تومان قابل انجام هستند، احصاء شوند تا با همکاری نهادها و بنیادها در مدت یک سال به اتمام برسند.

وی افزود: قرار شد برای پروژه‌هایی که هزینه بالاتری دارند هم گروهی را در تهران مستقر کنیم که این گروه به صورت مرتب و مکرر پیگیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه ماده ۵۶ برای هشت شهرستان و آب روستایی با مبلغ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باشند. این گروه از هفته آینده مستقر می‌شوند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: قرار شد در قالب همین تفاهم‌نامه ماده ۵۶، قسمتی از اجرای سیستم‌ها و مجتمع‌های آبرسانی و مخازن و اجرای سیستم فاضلاب به بخش خصوصی واگذار شود تا آن‌ها اجرا کنند و از محل درآمدشان بازپرداخت شود. بنیادها و دیگر نهادها را نیز در این خصوص فعال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بحث دیگر در زمینه بیماری‌های ناشی از حیوان‌گزیدگی از جمله بیماری هاری و مساله سگ‌های ولگرد بود که تصمیم گرفته شد زمینی مناسب در مدت یک ماه دیوارکشی شود و سگ‌های ولگرد، جمع‌آوری و عقیم‌سازی و جداسازی شوند. مقدمات این کار فراهم شده و برای آن جدول زمانی تهیه شده است.

استاندار خوزستان گفت: بخش دیگر، گزارش خدمات پزشکی در حاشیه شهر بود که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارائه شد و که گزارش نسبتا مناسبی در ارتباط با دندانپزشکی و برخی خدمات شهری بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.