×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
معاون استاندار: فرمانداری‌ها از خروج مرغ از خوزستان جلوگیری کنند

سید نوراله حسن زاده سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری که با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار کشور با مدیریت رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بیان کرد: با نظر استاندار خوزستان در این ستاد مصوب شد که از خروخ مرغ از استان برای تعدیل وضعیت این کالا در بازار جلوگیری شود لذا فرمانداران باید با جدیت به این موضوع ورود کنند.

وی گفت: متاسفانه مشکلاتی در ارائه آمار از میزان تولید و عرضه مرغ وجود دارد و همین موضوع آسیب های زیادی به برنامه ریزی ها و رصدهایی که در این بخش انجام می شود وارد می کند.

حسن زاده ادامه داد: در بازدید از چند مرغداری مشاهده شد متاسفانه به میزان کافی تولید ندارند و نهاده با تاخیر به دست مرغدار می رسد این در حالی است که آمارها چیز دیگری را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ماه مبارک رمضان در پیش است و باید برنامه ریزی های برای تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام شود، دستگاه های مرتبط باید برنامه های خود را اعلام کنند تا هر چه سریعتر اقدامات لازم در این بخش انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان های همجوار خوزستان بسیار بالا است ادامه داد: بالا بودن قیمت مرغ در استان های همجوار باعث می شود تا قاچاق و خروج مرغ از استان افزایش یابد و در استان با مشکلاتی در این بخش مواجه شویم.

وی گفت: ذخیره مرغ منجمد در استان کافی نیست و باید برای ذخیره سازی کالای اساسی در استان هر چه زودتر تصمیمات لازم اتخاذ شود.

در ادامه این نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: روسای شعب تعزیرات حکومتی استان از کشتارگاه های مرغ بازدید و کشتار و عرضه مرغ را بررسی کردند.

نعمت اله بیرانوندی با اشاره به اینکه بازرسی و برخورد با مرغداران و کشتارگاه های متخلف با جدیت در استان در حال انجام است ادامه داد: مرغدارانی که حاضر به اعلام میزان مرغ تولید شده خود و میزان عرضه به کشتارگاه ها نیستند باید به تعزیرات حکومتی و دستگاه های قضایی معرفی شوند تا کسر سهمیه شوند.

وی گفت: دستگاه های ناظر تصمیمی بر تعطیل کردن هیچ مرغداری ندارند اما اگر فردی در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کند با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

بیرانوندی بیان کرد: برای جلوگیری از هر گونه اخلال در روند تولید مرغ در استان در نظر داریم تصمیماتی گرفته شود که به جای کسر سهمیه نهاده ، فرد متخلف به جزای نقدی محکوم شود.

با وجود ۷۵۰ مرغداری فعال در استان چند ماهی است که همچون سایر استان های کشور با افزایش قیمت و کمبود این کالا در خوزستان مواجه هستیم.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.