×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
روند بستری بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان افزایشی است

دکتر شکراله سلمان‌زاده روز سه‌شنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و تنها ۲۴ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند افزود:این روند بیانگر افزایش پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان است.

وی شلوغی بازارها، مراکز خرید و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و خودمراقبتی را دلایل افزایش تعداد بستری و بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان دانست و افزود: از تعداد ۳۴۶ نمونه گرفته شده در شبانه روز گذشته ۲۲۰ مورد جدید مثبت کووید ۱۹ تایید شد که ۹۳ بیمار مربوط به آبادان، ۱۰۳ بیمار خرمشهر و ۲۴ بیمار مربوط به  شادگان می باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به ثبت یک فوتی بر اثر کرونا در آبادان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت:هم اکنون ۲۱۵ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در پنج بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستنند.

سلمان‌زاده اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه، استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورتیکه خطر ناشی از نوع جهش یافته ویروس کرونا دست کم گرفته شود خطر بزرگی در کمین مردم شهرهای آبادان ، خرمشهر و شادگان است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.