×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار: طرح استفاده از درآمدهای نفتی برای رسیدگی به خوزستان آماده شد

قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان آبادان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در این طرح وزیر نفت پذیرفته است که با همکاری دولت  استان برنامه ریزی ارائه دهد که مبلغ قابل توجهی درامد ارزی از محل درآمدهای نفت برای حل مشکلات آب شرب، روان‌آب ها و فاضلاب و اقداماتی برای پیشگیری از سیل به خوزستان اختصاص یابد.

وی گفت: اعتباری که برای این طرح تخصیص می یابد در قالب لایحه به مجلس ارائه خواهد شد و یا از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: این طرح آماده شده است و مرحله نهایی آن نیز توسط معاونت استانداری جهت بررسی با رییس سازمان برنامه و بودجه  و وزارت کشور در حال انجام است تا به زودی برای پیگیری های لازم به  وزیر نفت ارائه شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: امروز مشکلات شهرستان آبادان به عنوان هجدهمین شهرستانی که مشکلات آن در حال بررسی است مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی گفت: این شهرستان با مشکلاتی در بخش های مختلف آب ، فاضلاب و زیرساخت های عمرانی مواجه است که همچون شهرستان های دیگر جدول زمانی برای حل برخی مشکلات این شهرستان  تعیین شد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد که بررسی و پیگیری مشکلاتی که ظاهرا قابل حل نیستند در نشستهای ویژه ای به ریاست استاندار انجام خواهد شد.

فرماندارویژه شهرستان  آبادان درادامه این نشست با اشاره به اقداماتی که در چند سال اخیر در این شهرستان انجام شده، بیان کرد: سه منطقه در این شهرستان در سال گذشته بعد از گذشت سال ها به لحاظ محدوده جغرافیایی تعیین تکیلف شدند و با انتقال طرح آبرسانی غدیر به آبادان  بعد از سالها این شهرستان از نعمت آب شرب پایدار و مناسب برخوردار شد.

زین العابدین موسوی افزود: نصب ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و نصب آب شیرین کن با ظرفیت چهار هزار مترمکعب  از دیگر اقدامات مهم چند سال اخیر در آبادان است.

وی گفت: خوشبختانه تمامی نهرهای اروندکنار لایروبی شدند و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب این شهرستان نیر لایروبی  شد و سد بالا دست بهمنشیر پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی دارد و تا خرداد ماه امسال عملیات راه اندازی پل متحرک آن نیز انجام می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.