×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دانشگاه علوم پزشکی اهواز رتبه اول تعداد تست کرونا در کشور را کسب کرد

دکتر فرهاد ابول نژادیان با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۲۲ تست سریع توسط تیم های رهگیری در کشور انجام شد که از این تعداد ۲۷۳ هزار و ۳۸۷ به دانشگاه جندی شاپور اهواز تعلق دارد، همچنین در هفته اول فروردین ۱۹۹ هزار و ۱۵ تست در کشور صورت گرفت که ۷۹ هزار و ۳۷ مورد آن توسط دانشگاه جندی شاپور اهواز انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون سه میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۸۴ فرد در معرض تماس نزدیک با بیمار کرونایی رهگیری شده که از این تعداد ۳۷۱ هزار و ۵۲۶ رهگیری توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است. همچنین در هفته اول فروردین ماه ۳۲۷ هزار و ۱۶۸ رهگیری در کشور صورت گرفت که ۸۹ هزار و ۲۸۴ مورد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ هزار تست کرونا در سطح استان انجام می شود افزود: هر چه تعداد تست ها را افزایش دهیم به تبع بیماران بیشتری شناسایی می کنیم که این موضوع به کنترل بیماری کمک می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تلاش های خالصانه کادر بهداشت و درمان که در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز بدون اظهار خستگی نسبت به انجام وظایف محوله، فراتر از حد انتظار ظاهر شدند گفت: جا دارد از همه این افراد تشکر کنم.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرهای اهواز، آبادان، شوشتر، ماهشهر، اندیمشک، امیدیه، مسجدسلیمان، خرمشهر، ایذه، بهبهان و دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

ابول نژادیان گفت: توجه نکردن به رعایت پروتکل های بهداشتی، شرکت در مراسم ترحیم و عروسی و نیز دورهمی های خانوادگی مهمترین علت افزایش کرونا در خوزستان است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است در روزهای آینده شاهد افزایش روند بیماری در استان باشیم.

وی افزایش تعداد افزایش بیماران کرونایی در برخی نقاط استان را مربوط به تردد مردم در بازارها دانست و گفت: بی شک رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم می تواند به خروج بیماری از استان کمک کند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هفت شهرستان نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.