×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
ورود به مناطق محیط زیست خوزستان در روز طبیعت ممنوع است

محمدجواد اشرفی در این خصوص اظهار کرد: مسافران بسیاری به قصد تفرج در ایام نوروز سال‌های گذشته به مناطق خوزستان وارد می‌شدند که امسال در جهت جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و اعلام ستاد کرونا و استانداری خوزستان تصمیماتی در خصوص تردد بین شهری و درون شهری گرفته شد.

وی افزود: بازدید از مناطق چهارگانه استان خوزستان تا اطلاع ثانوی همچنان ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: این تصمیم بنا به دستور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور و تأکید ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خوزستان در راستای حفاظت از جان و سلامت شهروندان و هم استانی‌ها اتخاذ شده و لازم الاجرا است.

وی از هم استانی‌ها و هموطنان درخواست کرد: مردم برای حفظ سلامت خود و سایر افراد از حضور در این مناطق، به خصوص در روز طبیعت به صورت جدی اجتناب و با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

توصیه محیط زیستی؛ سبزه‌ها را در خاک دفن کنید

سیزده به در فرصتی برای دوستی با طبیعت و محیط زیست است در حالی که سال‌های گذشته صحنه‌ها و تصاویر زشتی از تلنبار سبزه‌ها در آبراهه‌ها، آتش زدن مراتع و رها کردن زباله‌ها در طبیعت را شاهد بودیم، اما کرونا با همه بدی‌هایش به ما آموخت که قدر طبیعت و محیط زیست را بدانیم و از آن حفاظت کنیم، می‌توان سبزه‌ها را به جای رهاسازی در آب‌های روان یا انداختن در سطل زباله، در خاک دفن کرد زیرا این اقدام سبب حاصلخیزی خاک و همچنین جلوگیری از آلودگی زیست محیطی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.