×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هشدار اخلال حمله ملخ‌ها در برداشت محصولات کشاورزی خوزستان

خدارحم امیری‌زاده در جلسه مبارزه با حمله ملخ‌ها که امروز (۷ فروردین‌ماه) به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان خوزستان در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شاه‌کلید مبارزه با ملخ‌ها، پایش و رصد کردن آن‌ها است و اکنون نیز وارد مبارزه با ملخ‌ها شده‌ایم و این مبارزه، مصداق بارز یک جنگ اقتصادی است.

وی خطاب به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها گفت: باید موضوع حمله ملخ‌ها جدی گرفته شود و با فرمانداران شهرستان‌های مربوطه جلسات اضطراری در این خصوص برگزار شود زیرا ملخ‌ها در این برهه زمانی، خطرناک‌ترین آفت برای محصولات کشاورزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه امکانات و اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ‌ها تخصیص یافته است، افزود: باید مدیریت و مبارزه با ملخ‌ها به خوبی انجام شود تا سطح گسترش ملخ‌ها به استان‌های دیگر سرایت نکند.

امیری‌زاده تصریح کرد: مبارزه با ملخ‌ها تاکنون به خوبی انجام شده است و با توجه به پراکندگی ملخ‌ها، امکان حمله‌های دیگری نیز در آینده وجود دارد و باید کانون‌کوبی ملخ‌ها به خوبی انجام و از گسترش بیشتر آن‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: امکانات ما در سطح استان خوزستان محدود است؛ اگر گستردگی ملخ‌ها در استان افزایش یابد حتی ممکن است که امکانات مبارزه با ملخ‌ها در سطح کشور نیز جوابگوی مبارزه با حجم گسترده آن‌ها نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت محصولات کشاورزی و فرا رسیدن زمان برداشت کلزا در هفته آینده، افزود: برداشت محصولات کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد و تنها به مبارزه با ملخ‌ها پرداخته نشود؛ مبارزه با ملخ‌ها نباید باعث ایجاد اخلال در برداشت محصولات کشاورزی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.