×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کم‌اثر بودن محدودیت‌ها در جنوب غرب خوزستان به دلیل کاهش نظارت‌ها است

شکرالله سلمان زاده شنبه با اشاره به کم اثر بودن محدودیت ها به دلیل پایین بودن نظارت ها و عدم بازدارندگی آنها اظهار داشت: در این شرایط بحرانی که تمام مجموعه بهداشت و درمان منطقه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، از مسئولین انتظار بیشتری داریم که ما را همراهی کنند.

وی افزود: اگر خطرات ناشی از نوع جهش یافته بیماری دست کم گرفته شود و در اجرای دستورالعملهای پیشگیرانه سهل انگاری کنیم، خطر بزرگی در کمین خواهد بود و بیم فاجعه انسانی در منطقه می رود.

سلمان زاده گفت: در چند سال گذشته زیرساخت های حوزه سلامت در منطقه به خوبی توسعه یافته و تجهیزات فراوانی فراهم شده است، اما به هر حال مجموع این امکانات ظرفیت معینی دارد و در صورت افزایش شدید تعداد بیماران کرونا در شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان، تاب مقاومت در برابر بار بیش از حد را نخواهیم داشت.

وی افزود: جدیت در استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان های شلوغ و بدون تهویه و پرهیز از تردد غیر ضروری است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: اینکه از همه شهروندان مراقبت کنیم و برای هر نفر یک مراقب سلامت قرار دهیم امکان پذیر نیست اما هر شهروند می‌تواند از خود و خانواده خود در مقابل ابتلا به بیماری مراقبت کند و به سایر افرادی هم که دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند و در واقع به نوعی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی افزود: یکی از راههای تغییر در رفتار و سبک زندگی مردم ایجاد پویش های مردمی است که در همین راستا دانشکده علوم پزشکی آبادان به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سلامت مردم پویشی را تحت عنوان «هر شهروند یک مراقب سلامت» راه اندازی کرده است و از تمامی شهروندان عزیز تقاضا داریم که به این پویش بپیوندند و ما را در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش مبتلایان یاری کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن قدردانی از همراهی صدا و سیما، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در توسعه فرهنگ سلامت از آنان خواست با دعوت از مردم به در خانه ماندن و عدم حضور در پارکها، فضاهای عمومی، دورهمی ها و میهمانی های خانوادگی به کاهش بیماری در منطقه کمک کنند.

فوت پنج بیمار کرونایی در جنوب غرب خوزستان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۵۹ مورد تست گرفته شده در منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۸۳ مورد جدید مثبت شناسایی شدند.

وی افزود: از این ۱۸۳ مورد جدید ۸۴ بیمار در آبادان، ۷۳ بیمار خرمشهری و ۲۶ بیمار در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی گزارش شده است.

سلمان زاده تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۲۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: در روز گذشته نیز ۳۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری و ۵۴ نفر  پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعته گذشته سه نفر در آبادان، یک نفر در خرمشهر و یک نفر در شادگان جان خود را به واسطه کرونا از دست دادند.

سلمان زاده بیان کرد: تعداد کل موارد مثبت در مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون۲۰ هزار و ۱۵۱ نفر بوده که از این تعداد ۹ هزار و  ۲۵۰ نفر در آبادان، پنج هزار و ۶۱۱ نفر مربوط به خرمشهر و پنج هزار ۳۳۵ نفر از شادگان گزارش شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی همچنین افزود: متاسفانه در این مدت ۶۸۵ نفر مثبت قطعی نیز فوت کرده اند که ۳۴۹ نفر از آنان در آبادان، ۲۳۰ نفر خرمشهر و ۱۰۶ نفر از شادگان بوده است.

دانشکده علوم پزشکی آبادان به ساکنان شهرستان‌های خرمشهر ، شادگان و آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌دهد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

۱۱ شهرستان اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، ماهشهر، بهبهان، ایذه، امیدیه، خرمشهر، اندیمشک و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.